//
کدخبر: ۲۲۴۱۳۶ //
رتبه اول"بخش فناوری" بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت؛

با خدمت به قرآن برای انجام فعالیت های دیگر در زندگی برکت ایجاد می شود

دکتر عاطفه حیدریان رتبه اول "بخش فناوری، رشته اپلیکیشن" بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت و طراح اپلیکیشن قرآنی"طه" شد.

با خدمت به قرآن برای انجام فعالیت های دیگر در زندگی برکت ایجاد می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

رتبه اول "بخش فناوری، رشته اپلیکیشن" بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت و طراح اپلیکیشن قرآنی"طه" گفت:در این مدت که با قرآن کریم انس بیشتری داشتم، بی شک تاثیرات شگرفی در همه ابعاد زندگی من داشت وفعالیت های قرآنی بیشترین تاثیرش آرامش روحی است که به انسان دست می دهد و با خدمت به قرآن برای انجام فعالیت های دیگر در زندگی برکت ایجاد می شود .

 دکتر عاطفه حیدریان"، رتبه اول بخش فناوری، رشته اپلیکیشن بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت و طراح اپلیکیشن قرآنی"طه"  گفت:در بخش فناوری جشنواره قرآن و عترت که درمیان دانشگاه های علوم پزشکی کل کشور از طرف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار و داوری شد ، به لطف خداوند متعال توانستم در بخش فناوری، رشته تولید اپلیکیشن قرآنی، مقام اول کشور را کسب نمایم.

وی  افزود: این اپلیکیشن قرآنی از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل ادعیه و زیارت، انواع ادعیه صوتی و متنی، پخش ادعیه ها به صورت آنلاین و امکان دانلود ادعیه و پخش آفلاین در قسمت دانلود شده می باشد. هم چنین بخش ادعیه متنی شامل متن و ترجمه ادعیه ها، تصاویر و والپیپرهای مذهبی می باشد.دسته بندی بخش ها، امکان اشتراک گذاری، دانلود و تنظیم تصویر به عنوان پس زمینه، بخش داستان های مذهبی(داستان های پیامبران، ائمه، داستان های عبرت آموز،داستان های کوتاه مذهبی، دفاع مقدس، طنز مذهبی، داستان هایی از بزرگان دین) به صورت دسته بندی شده با قابلیت افزودن داستان به لیست علاقه مندی ها و نمایش می باشد.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: بخش قرآن کریم به صورت کامل، نمایش لیست سوره های قرآن کریم، دریافت به صورت آنلاین و ذخیره به صورت آفلاین وترجمه آیه به آیه ومشخص بودن کلمه "الله" با رنگ قرمز در کل آیات قرآن از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می باشد.هم چنین قسمت نهج البلاغه با دسته بندی کامل به صورت نامه ها و وصایا، خطبه ها و حکمت ها و بخش توضیح المسائل با بیش از توضیح السمائل 10 تن از مراجع عظام تقلید که می توانید اطلاعات آن را به شکل کامل روی گوشی خود ذخیره و ترجمه این بخش را به زبان عربی و انگلیسی نیز مشاهده نمایید.

وی به نحوه ی آماده سازی این اپلیکیشن پرداخت و افزود: زمان طراحی این اپلیکیشن حدود چهار ماه طول کشید و به دلیل ساخت و طراحی یک اپلیکیشن جدید و تکراری نبودن آن، ابتدا همه اپلیکیشن های قرآنی موجود را بررسی و برای جمع آوری مطالب وقت زیادی را صرف کردم، و با مراجعه به استادهای دینی ،کتاب ها و سایت های قرآنی بسیاری را مشاهده کردم و سپس کل سناریوی طراحی اپلیکیشن را روی کاغذ پیاده سازی و نام اپلیکیشن و لگوی آن را طراحی نمودم که همه این کارها دو ماه طول کشید و همچنین برای برنامه نویسی آن هم که بیش از 5 هزار خط کد نوشته شد، نزدیک دو ماه زمان برد.

حیدریان در ادامه هدف از شرکت در این جشنواره را اعتلای دانش و ایمان و انس  بیشتر با قرآن کریم و کسب رضای خداوند متعال و به کار گیری مفاهیم قرآنی در زندگی بوده دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی و در کنار این ها با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر فضای مجازی در زندگی روزمره با طراحی این اپلیکیشن قرآنی، قصد داشتم امکانی فراهم کنم که افراد جامعه، قرآن کریم را در همه مواقع همراه خود داشته باشند و بتوانند به راحتی از بخش های مختلف آن بهره مند شوند و علاوه بر آن ایجاد کارگاه های آموزشی هم زمان بر و هم هزینه بر بوده، اما با آموزش از طریق فضای مجازی و طراحی اپلیکیشن می توان دانشجویان را به سمت معنویت قرآن کریم و آموزه های دینی سوق داد.

این دانش آموخته ی دکترای رشته ی کامپیوتر و طراح اپلیکیشن در خصوص اعلام نتایج افزود: بعد از اتمام کار و ارسال به جشنواره و داوری که صورت پذیرفت، توانستیم جزو 3 اپلیکیشن برتر کشور قرار بگیریم و این نتیجه را ابتدا همکارانم تلفنی به من اطلاع دادند و برای نتایج نهایی به جشنواره دعوت شدم که زمان اعلام نتایج هم استرس داشتم و هم هیجان.زمانی که نتایج اعلام شد، به لطف خداوند متعال  مقام اول را کسب کردم، خیلی خوشحال شدم بیشتر به دلیل اینکه در یک جشنواره قرآنی شرکت کرده بودم و حائز این رتبه شدم خوشحال بودم که توانستم در این راه و به عنوان عضو کوچکی از خانواده قرآنی قدمی بردارم و با قرآن انس بیشتری پیدا کنم.

وی افزود: همیشه و در تمامی مراحل زندگی خانواده ی بنده بهترین و دلسوزانه ترین مشوق من بوده و هستند و همیشه مرا حمایت نمودند و جلوی این عزیزان سر تعظیم فرود می آورم.جا دارد اینجا از دکتر غلامی،معاون فرهنگی، دانشجویی که همواره تمامی ما را در این راه حمایت و بستر لازم را فراهم نمودند، سپاسگزاری می کنم.

وی در پایان بیان کرد:توصیه ی بنده به عزیزان دانشجو این است که در هر زمینه‌ای که فعالیت دارند، جدیت و پشتکار داشته باشند و نگرانی از برداشتن گام‌های بزرگ در مسیر علم و دانش نداشته باشند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی با آن مواجه هستند، عدم اطلاع از یک نقشه‌ی راه درست است.وجود یک نقشه‌ی راه خوب باعث می‌شود که شما تا حد زیادی در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی شود و مراحل یادگیری را بهتر و سریع‌تر طی کنید. تنها تئوری یاد گرفتن کافی نیست، باید تجربه کسب نمایید و به صورت عملی نیز فعالیت کنید، با علم و تجربه و توکل بر خدای مهربان موفق خواهند شد. هم چنین در پایان از پایگاه خبری مفدا که برای انجام مصاحبه و همه عزیزانی که مرا در انجام و به ثمر رسیدن این اپلیکیشن قرآنی حمایت نمودند و همچنین تمامی دست اندرکاران جشنواره قرآن و عترت تشکر و قدردانی می نمایم.

photo_2019-11-05_08-05-51

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان