//
کدخبر: ۲۲۲۹۷۹ //
مدیر کل گمرکات کرمانشاه:

صدور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه

صدور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه

صدور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کل گمرکات کرمانشاه از صدور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در هفت ماهه سال جاری یک میلیاردو 201 میلیون و 434 هزارو 157 دلار کالا به وزن دو میلیون و 842 هزار و 166 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 26 درصد و از حیث وزن 16 درصد کاهش داشته است .

خلیل حیدری گفت: 644 میلیون و 935 هزارو 64 دلار با وزن یک میلیون و 526 هزار و 641 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 23 درصد  و از حیث وزن 28 درصد کاهش داشته است .

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 556 میلیون و 499 هزارو 93 دلار کالا با وزن یک میلیون و 315 هزار و 525 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 5  درصد افزایش و از حیث ارزش 30 درصد کاهش داشته است .

 ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد،  میله های آهنی یافولادی گرم نوردشده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی  ، پنیر ، انواع بستنی حتی دارای کاکائو،  هندوانه تازه ، انواع کاشی دیواری ،  آهن یافولادتخت نوردشده باپهنای حداقل mm600آبکاری شده یااندودشده باروی، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده انده ، ماست، رب گوجه فرنگی ، سوسپانسیون، انواع محصولات نایلونی و پلاستیکی،سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کندکاری شده و حکاکی شده عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.  

خلیل حیدری مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در هفت ماهه  سال 1398 از گمرکات استان کرمانشاه  را 682 نوع کالا عنوان نمود و افزود  در این مدت  در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 26 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان