//
کدخبر: ۱۵۷۰۷۲ //

رکورد صادرات ۱۰میلیون دلاری در یک روز در مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام از مثبت شدن روند صادرات در مرز مهران خبر داد و گفت: صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

رکورد صادرات 10میلیون دلاری در یک روز در مهران
به گزارش فرتاک نیوز،

روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام از افزایش 9 درصدی صادرات کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در 9 ماهه سال جاری نزدیک به 986 میلیون دلار کالا از این مرز صادر شده است.

او افزود: در مدت 20 ماه گذشته روند صادرات از مرز مهران چندان مطلوب نبود به طوری که در این مدت شاهد روندی منفی در خروجی کالاهای صادراتی از این مرز بودیم.

مدیرکل گمرک استان ایلام از رونق و افزایش صادرات از مرز مهران در مدت یک ماه گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون روند صادرات از مرز مهران بسیار مثبت شده و شاهد رونق صادرات انواع کالاهای صادراتی در این مرز هستیم، به طوری که در برخی روزهای گذشته(تنها یک روز) بیش از 10میلیون دلار از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

غلامی ادامه داد: پارسال یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده بود، و اگر روند صادرات به همین منوال ادامه یابد رکورد سال‌های گذشته نیز شکسته خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که مستقیم با سفره مردم مرتبط است از مرز مهران خبر داد و گفت: این ممنوعیت شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالاهای ضروری که مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می‌شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مسافران عراقی با خریداری کالاهای مورد نیاز مردم و خروج آن از مرز باعث افزایش قیمت و در درازمدت کمیاب شدن این کالاها می‌شوند.

غلامی افزود: ضمن احترام به مسافران و مهمانان کشور همسایه عراق، توصیه ما این است که کاروان‌ها این اقلام را به همراه خود نیاورند زیرا برای عودت آن با مشکل مواجه می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان