//
کدخبر: ۲۲۲۶۱۳ //

بهره برداری از ۱۹ طرح آبخیزداری تا پایان آبان ماه

معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه از بهره برداری 19 طرح آبخیزداری تا پایان آبان ماه خبر داد.

بهره برداری از 19 طرح آبخیزداری تا پایان آبان ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامرضا چامه معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در خصوص طرح‌های آبخیزداری اظهار داشت: طی امسال از محل صندوق توسعه ملی، در استان کرمانشاه ۱۹ طرح آبخیزداری در ۱۴ شهرستان در حال اجرا است.  

 معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهم شهرستان کرمانشاه از ۱۹ طرح مذکور را ۳ طرح عنوان کرد و هدف ازاجرای این طرح ها را کنترل سیلاب، کنترل رسوب، کاهش فرسایش خاک، تغذیه سفره های آب زیرزمینی ، چشمه ها و قنوات دانست.

چامه در خصوص برنامه زمانبندی برای اجرای این طرح ها گفت: از ابتدای اردیبهشت کار تکمیل و به روز رسانی مطالعات این طرح ها در دستور کار قرار گرفته و اوایل خرداد ماه کار بقیه اسناد مناقصه و بارگذاری اسناد و در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه ستاد) صورت گرفت و پیمانکاران واجد شرایط انتخاب و قرار داد لازم با آنها منعقد شد.

آخر آبان ماه طرح های آبخیزداری تکمیل و به بهره بردرای می رسد

چامه در خصوص اینکه عملیات اجرایی این طرح ها از چه زمانی آغاز شده و چه زمانی به اتمام می رسد، گفت:  از اول تیر ماه عملیات اجرایی طرح های آبخیز داری آغاز شد و تقریبا آخر آبان ماه امسال این طرح ها تکمیل و به بهره داری می رسد.

وی گفت: تاکنون ۷۰ درصد از این طرح ها به بهره برداری رسیده اند و پیشرفت فیزیکی بقیه طرح ها نیز ۷۰ درصد است.

کاهش خسارات احتمالی در هنگام  وقوع سیل با اجرای طرح های آبخیزداری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه پیش بینی کرد هنگام وقوع بارش و تولید روان آب  و وقوع سیلاب این سازه های احداثی به خوبی عمل کنند و از خسارت های احتمالی بکاهد.

این مسئول در خصوص برنامه های آبخیزداری برای زمستان پیش رو گفت: عمده فعالیت های آبخیزداری در فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می شود و اثر بخشی آن در فصل زمستان و هنگام بارندگی به خوبی مشهود است.

اختصاص ۳۹ میلیارد تومان به طرح های آبخیز داری با عنایت رهبری و از محل صندوق توسعه ملی

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان کرمانشاه افزود: اعتبارات اختصاص داده شده برای اجرای طرح های آبخیز داری و آبخوان داری برای استان کرمانشاه با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل صندوق توسعه ملی حدود ۳۹ میلیارد تومان بوده است.

چامه تصریح کرد: اعتبارات منظور شده از محل منابع استانی برای اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بوده که برای ۱۳ شهرستان به جز دالاهو اختصاص داده شده است.

اجرای طرح آبخیزداری شهری تنگه کنشت برای پیشگیری از سیلاب احتمالی

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیشترین اعتبار منظور شده را برای شهرستان کرمانشاه و بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

این مسئول یکی از پروژه های اصلی و اثرگذار در سطح استان پروژه آبخیز داری و آبخوان داری حوزه آبخیز شهری تنگه کنشت شهرستان کرمانشاه عنوان کرد که اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای آن منظور شده است.

چامه هدف اصلی از اجرای این پروژه را کنترل سیلاب شمال شهر کرمانشاه دانست و گفت: انتظار می رود پس از اجرای این پروژه همشهریان عزیز دیگر دغدغه ای برای وقوع سیلاب در هنگام وقوع بارش های سیل آسا در این منطقه نداشته باشند و به خوبی و با اجرای این فعالیت های آبخیزداری سیلاب کنترل می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان