//
کدخبر: ۲۱۷۷۵۷ //

آخرین وضعیت مرز بین المللی مهران

مرز مهران با زیرساخت‌هایی که برای تردد زوار آماده شده است بدون هیچ مشکلی درحال عبور زوار به خاک عراق و همچنین بازگشت آنان به خاک کشور بوده، در این راستا 1900 اتوبوس برای انتقال زوار در مرز مستقر شده است.

آخرین وضعیت مرز بین المللی مهران
به گزارش فرتاک نیوز،

مرز مهران به عنوان یکی از مرزهای اصلی تردد زائران اربعین در روزهای گذشته شاهد حضور حجم زیادی از زائران اربعین بوده است.

محمد حسنی معاون راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: روز گذشته ۴۶ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند و با وجود حجم بالای زائران در پی بسته شدن مرز خسروی تردد زائران در مرز مهران به راحتی انجام شده است.

وی افزود: با وجود افزایش ترددها از مرکز استان به پایانه مرزی، نرخ بلیط  از مرکز استان به مرز مهران هیچ تغییری نکرده است.

ثبت نام از متقاضیان برپایی موکب/  ۱۷۸ متقاضی جهت برپایی موکب در ایام اربعین 

سید محمد علوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: تاکنون  ۱۷۸ متقاضی جهت برپایی موکب در ایام اربعین در  استان ایلام ثبت نام کرده و در این راستا ۱۶۹ مجوز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌های اربعین در سطح استان از ۱۷ مهرماه آغاز و تا پنج روز بعد اربعین ادامه خواهد داشت افزود: ثبت نام از متقاضیان برپایی موکب در ایام اربعین حسینی تا شانزدهم مهرماه تمدید شد و متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام و اخذ پروانه فعالیت موکب اقدام کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام به آمادگی ۵۰ آشپزخانه خانگی در شهر ایلام جهت خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و گفت: در شهر ایلام موکب‌ها به‌صورت ۲ مجتمع متمرکز و در شهر مهران و پایانه مرزی، موکب‌ها به‌صورت مجتمع در مکان‌هایی جانمایی شده است.

علوی اضافه کرد: همچنین در شهرهای ایوان، سرابله، دهلران، دره‌شهر، بدره و مسیرهای منتهی به مرز مهران نیز موکب‌های خدمات‌رسان به زائران راه‌اندازی می‌شود.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام تصریح کرد: متقاضیان دریافت پروانه موکب به سامانه ثبت موکب‌ها به نشانی اینترنتی www.mokeb.org  مراجعه کنند.

استقرار1900 اتوبوس در مرز

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز گفت: از ۲۴ مهرماه به مدت شش روز 1900 دستگاه اتوبوس جهت جابجایی مسافران در پایانه برکت در مرز بین المللی مهران مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه مینی بوس و سواری ون در ایام اربعین اقدام به جابجایی مسافران در پایانه مرزی مهران خواهند کرد افزود: پایانه برکت در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار در سه بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین واقع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مرز مهران طی دو مرحله انجام می‌شود، یادآور شد: در مرحله اول زائران از مرز مهران به استان‌های همدان، کرمانشاه و اندیمشک منتقل می‌شوند و در مرحله بعد از آنجا نیز راهی شهرهای سکونت خود می‌شوند.

افزایش پرواز ایلام-مشهد جهت رفاه حال زائران

محمد جواد یگانه سرپرست فرودگاه شهدای ایلام نیز گفت: روز گذشته شرکت هواپیمایی زاگرس اولین پرواز خود در فرودگاه ایلام را در مسیر مشهد-ایلام-مشهد انجام داد. 

وی افزود: این پرواز جهت رفاه همشهریان و زائران اربعین حسینی برقرار شده که انتظار می‌رود باعث کاهش قیمت بلیط در مسیر ایلام به مشهد شود. 

گفتنی است، از ابتدای ماه محرم( ۱۰ شهریور) تا روز گذشته بیش از ۹۵۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
پایانه مرزی مهران به واسطه نزدیک بودن با کشور عراق و امکانات مناسب یکی از کانون‌های مهم تردد زوار و صادرات کالا به کشور عراق است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان