//
کدخبر: ۲۲۲۱۴۹ //

هفت هزار و ۶۹ بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی هستند

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: جمعیت بیماران خاص شامل ام.اس، پیوند کلیه، دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی هفت هزار و ۶۹ نفر هستند که از خدمات دارویی رایگان بهره‌مند می‌شوند.

هفت هزار و ۶۹ بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید مرتضی وجدان در بازدید از بیمارستان‌های سبزوار عنوان کرد: طرح بیمه اجباری همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی نیز از ابتدای آبان آغاز شده که حدود ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش طرح بیمه اجباری همگانی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد : طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که حدود هشت میلیون نفر را در سطح کشور در بر می‌گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت این استان نظم بخشی خوبی داشته است.

وجدان افزود: هم اینک بدهی‌های خردادماه بیمه سلامت به طور قطعی پرداخت شده و 70 درصد میزان بدهی تیرماه نیز علی‌الحساب پرداخت شده است.

وی بیان کرد: پرداختی‌های بیمه سلامت منوط به تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است که به محض تامین اعتبار در قبال اسناد دانشگاه‌ها این پرداختی انجام می‌شود.

وجدان گفت: از مجموع جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان ۵۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی عنوان کرد: باید از طریق آموزش‌های همگانی در برخی بیماری‌ها روند رو به کاهشی را در برخی بیماران خاص همچون دیالیزی داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۱۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان