//
کدخبر: ۲۱۸۸۶۰ //
مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

سرانه مصرف تخم مرغ در کرمانشاه ۱۹۰ عدد است

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرانه مصرف تخم مرغ در استان را ۱۹۰ عدد اعلام کرد.


سرانه مصرف تخم مرغ در کرمانشاه ۱۹۰ عدد است
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر نرگس عظیمی مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاهبه مناسبت روز جهانی تخم مرغ اظهار داشت: سرانه مصرف تخم مرغ در استان  ۱۹۰ عدد  است که نسبت به سرانه جهانی فاصله زیادی داریم و با افزایش تولید و فرهنگسازی به دنبال افزایش سرانه مصرف تخم مرغ در استان هستیم افزود؛ سرانه مصرف استان ۱۹۰ عدد تخم مرغ در سال است که این رقم در کشور ۱۹۸عدد و در جهان ۳۰۰ است.

عظیمی با اشاره به اینکه ۱۸واحد فعال مرغ تخم گذار در استان موجود است خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر تولید تخم مرغ در استان ۱۱هزار و ۱۶۰تن می باشد و این در حالی است که نیاز مصرفی استان به تخم مرغ ۲۱ هزار تن بوده و ۱۰هزار تن نیاز مصرفی استان از استانهای دیگر تامین می شود.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان به برنامه سه ساله سازمان برای افزایش تولید تخم مرغ پرداخت و افزود؛ قصد داریم تا پایان این برنامه تولید تخم مرغ استان به ۱۵هزار و ۵۰۰ تن برسد.

عظیمی سپس به اهمیت مصرف و مزایای تخم مرغ پرداخت و گفت؛ تخم مرغ دارای ۱۳ ویتامین ضروری برای بدن؛ ۶گرم پروتئین مفید و چربی مناسب است که مفید برای بینایی، کاهش خطر بیماریهای قندی و برای رشد کودکان ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان