//
کدخبر: ۲۱۸۶۵۲ //

مبارزه با فساد از طریق هوشمندسازی اقتصاد ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد از طریق هوشمندسازی اقتصاد ایران امکان‌پذیر خواهد بود، افزود: لایحه اصلاح قانون ارزش افزوده در دستور کار مجلس است.

مبارزه با فساد از طریق هوشمندسازی اقتصاد ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش هم اندیشی تجار و بازرگانان شهرستان اسلامشهر با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا،که با حضور جمعی از تولیدکنندگان و بازرگانان این شهرستان، سفیر آفریقای جنوبی و نمایندگان کشورهای تونس، الجزایر، مصرو سنگال در سالن همایش فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: در پهنه استان تهران ما از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار هستیم، که ممکن است دیده نشود و در شهرستان های اطراف مانند اسلامشهر به چشم بیایند ، از این رو برگزاری چنین جلساتی برای تسهیل ایجاد روابط بازرگانان و تجار اسلامشهری با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا اهمیت ویژه ای دارد.

وکیلی با بیان اینکه کشور ما تولید کمتر امکان بازرگانی دارد، افزود: در بخش بازرگانی همه نگاه‌ها به تولید کننده یکپارچه نیست، در صورتی که باید در هر دو بخش بازرگانی و تولید، سیاست‌ها و نگاه ها به شکلی کپارچگی باشد، به نظر بنده ادغام ۳ وزارتخانه در زمینه تولیدی، اقتصادی و صنعتی در یک وزارتخانه یک گاف بزرگی بود.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد تولیدکننده دغدغه بازار را داشته باشد و از سوی دیگر بازرگانان مشکل تولید داشته باشند، اقتصاد رشد نخواهد کرد، در حالی که اگر این دو بخش در کنار هم فعالیت کنند، ضریب موفقیت برای تولید کننده و رونق کسب و کار در بازار به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم اسلامشهر شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتاق بازرگانی باید بستری یکسانی را برای بازرگانان و تولیدکنندگان فراهم آورد، تا با توجه به شرایط اقتصادی کشور، شاهد رشد و شکوفایی فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در نتیجه تحریم ها دچار مشکل شده است، گفت: متاسفانه اقتصاد ایران به جای حرکت رو به جلو ،دنده عقب به طرف اقتصاد دولتی رفته، در حالی که باید مسیر اقتصاد به طرف خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی حرکت می‌کرد و این مانع از رشد اقتصاد بخش خصوصی شده است.

سخنرانان این همایش با بیان اینکه تبدیل اقتصاد خصوصی به دولتی کاری عبث و بیهوده بود، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت به این نتیجه رسیدند تا بخش اقتصادی از صنعت منفک شود و در این زمینه لایحه های تنظیم و تصویب شده و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون ارزش افزوده در دستور کار مجلس است که به دلیل وجود چند اشکال به کمیسیون تخصصی ارجاع شده و در صورت تصویب این لایحه بسیاری از مشکلات حوزه صادرات و تولیددر کشور برطرف خواهد شد، این لایحه حکم یک رنسانس در حوزه نظامات مالی کشور را ایفا می‌کند.

 وی بیان کرد: مبارزه با فساد که باید هم در کشور باشد، تا اقتصاد هم رنگ توسعه را ببیند و هم لذت عدالت را به چشد، لوازمی دارد اگر می‌خواهیم تر و خشک  با هم نسوزند، باید به لوازم مبارزه با فساد پایبند باشیم.

وکیلی با تاکید بر اینکه فراهم آوردن دسترسی آسان آحاد ملت به اطلاعات، مانع از بروز فساد می‌شود، تصریح کرد: اگر امضای طلایی در کشور شکل گرفته، نشان از بی عدالتی و منشأ فساد در جامعه است، امضای مدیران عامل بانک‌ها که بی حد و حصر است، امضای فساد زاست به جای اینکه این سیکل معیوب را ادامه دهیم و آدم های فاسد را تحویل بگیریم، باید این را اصلاح کنیم، تا مانع بروز فساد در جامعه شویم.

وی افزود: مبارزه با فساد از طریق هوشمند سازی اقتصاد ایران، چرخش نظامات مالی امکان پذیر خواهد بود، منشا چرخش پول اگر قابل رصد باشد، حتماً با پدیده ای به نام پول کثیف روبرو نخواهیم شد و جلوی فساد گرفته می شود. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوشیاری هوشمندسازی می‌تواند کشور را در مقابل فساد بیمه کند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تمرکز کشور برای مبارزه با فساد قرار گرفته ،باید سیستم را آنتی فساد کنیم، در شرایط کنونی اگر همه در قواعد منطقی حکم رانی خود پایبند باشیم، می‌توانیم به رشد و توسعه دست یابیم ،مشروط بر اینکه ما مسئولین بر سر راه ملت سنگ انداز و مانع نباشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان