//
کدخبر: ۲۱۶۵۰۱ //

رئیس ستاد انتخابات کشور: هویت رأی دهندگان در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی احراز می شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هویت رأی دهندگان در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی احراز می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور: هویت رأی دهندگان در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی احراز می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جمال عرف شامگاه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مجری انتخابات در ایران طبق قانون وزارت کشور است، اظهار کرد: از دهم اردیبهشت ماه ستاد انتخابات کشور تشکیل شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات بیان کرد: متعاقب تشکیل ستاد انتخابات کشور به استان‌ها نیز تشکیل ستادهای استانی ابلاغ شد.

عرف با اشاره به اینکه یکی از اهداف سفر به استان‌ها بررسی میزان آمادگی ستاد انتخابات‌های استانی است، ادامه داد: برای انتخابات دو سند داریم که یکی سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دیگری قانون برگزاری انتخابات است.

وی گفت: براساس تدابیر وزیر کشور تلاش و اولویت ما در انتخابات رعایت قانون‌مداری، رعایت بی طرفی، سالم، بانشاط و امن برگزار کردن انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به اینکه وزارت کشور ارتباط بسیار خوبی با شورای نگهبان دارد، اظهارکرد: استفاده از فناوری‌های نوین از جمله سیاست‌های ابلاغی است و در این راستا تاکنون تأیید شده که احراز هویت رأی دهندگان از طریق اعلام کدملی به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

عرف با تأکید بر اینکه در زمینه اخذ رأی به صورت الکترونیکی هم در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم، بیان‌کرد: با احراز هویت رأی دهندگان به صورت الکترونیکی دیگر شاهد اتفاقاتی چون رأی دادن با شناسنامه متوفی نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر عملیاتی‌شدن سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه برگزاری انتخابات ایجاد شده و فرمانداران نیز آمادگی خوبی دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه محور در تمام فعالیت‌های آموزشی بخشداران و فرمانداران قانون است، گفت: امیدواریم بتوانیم انتخاباتی در طراز جمهوری اسلامی برگزار کنیم. ‌

عرف با اشاره به اینکه هر انتخابات در ایران اسلامی چهاررکن مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت دارد، افزود: در حوزه امنیت هیچ نگرانی جدی وجود ندارد و در زمینه سلامت انتخابات نیز تمام تلاش در این زمینه توسط وزارت کشور و شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه مشارکت نیز علیرغم همه جوسازی‌ها برداشت ما علاقمندی مردم به تعیین سرنوشت جامعه از طریق شرکت در انتخابات است.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات یادآور شد: تلاش ما بر این است همه کسانی که در خانواده انقلاب قرار دارند، بتوانند امکان عرضه توانمندی‌های خود را برای نمایندگی مجلس به مردم داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۵۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان