//
کدخبر: ۱۹۹۱۰۴ //

امام جمعه کرمان: مهم‌ترین مؤلفه در گام دوم انقلاب ایستادگی و مقابله با استکبار است

امام جمعه کرمان گفت: مهم‌ترین مؤلفه در گام دوم انقلاب ایستادگی و مقابله با استکبار است که باید مورد توجه قرار بدهیم.

امام جمعه کرمان:  مهم‌ترین مؤلفه در گام دوم انقلاب ایستادگی و مقابله با استکبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمان با اشاره به اینکه تمامی خواهران و برادران باید تقوا را در دستور کار خود قرار بدهند، اظهار کرد: تمامی اعمالی که در دنیا انجام می‌دهیم حساب آنها را در قیامت می‌بینیم.

وی با بیان این مطلب که حسابرسی در روز قیامت بسیار سریع و سهل از جانب خداوند انجام می‌شود، بیان داشت: در روایات داریم که حسابرسی اعمال در روز قیامت به یک چشم به هم زدنی انجام می‌شود. در این زمینه پیامبر اکرم (ص)می‌فرماید که کسی که سه ویژگی داشته باشد حسابرسی آن در روز قیامت سهل و آسان خواهد بود که اولین آن این است که اگر کسی شما را در دنیا محروم کند اما شما وقتی دست تان می‌رسد به وی کمک می‌کنید در صورتی که متأسفانه در جامعه برخی افراد به دنیال انتقام گیری هستند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال قطع ارتباط هستند اما افراد ایمانی به دنبال برقراری ارتباط با دیگران هستند، تصریح کرد: سومین ویژگی که موجب می‌شود حسابرسی در قیامت برای این افراد سهل و آسان شود این است که کسانی که در دنیا ظلم می‌کنند اما شما در نقطه مقابل به این افراد ظلم نمی‌کنید بنابراین اگر افراد به این سه ویژگی توجه داشته باشند بسیاری مشکلات در زندگی‌ها مرتفع می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هنگامی که وارد صحنه قیامت می‌شویم با صحنه‌ای روبرو می‌شویم که برخی افراد زبان حال شأن این است که به دیگران نفرین می‌کنند و می‌گویند اینها ما را منحرف می‌کنند این درحالی است که افراد صالح افراد متقی اطراف خود را تحسین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کسانی که منحرف شده اند مجازات آنان نیز چند برابر می‌شود چرا که این افراد با اختیار خود منحرف شده و همچنین سیاهی لشکر دشمن برای انجام ظلم‌های بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در روز عاشورا یزید دستور حمله را دارد اما این افراد منحرف بودند که آن جنایات را رقم زدند.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) علل انحراف را بیان می‌کنند و می‌فرمایند «کسانی که منحرف می‌شوند شبهات را پذیرفته و بدون تحقیق به آنان عمل می کنند».

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه کسی که منحرف شده است مجازات آن نیز باید چند برابر شود و دلیل آن این است که خود فرد با اختیار مسیر خود را انتخاب کردند و همچنین از دیگر ویژگی‌های افراد منحرف این است که آرا خود را مبنای درستی و نادرستی موضوعات و مسائل می‌دانند و به نظرات و پیشنهادات دیگران توجهی ندارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان داشت: همه ما نیز باید به خود توجه کنیم و ببینیم به چه میزان انتقاد پذیر هستیم و به نظرات دیگران توجه می‌کنیم.

لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا

وی با بیان این مطلب که جامعه ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمن به دنبال این است که شرایط را سخت‌تر کند، تصریح کرد: یکی از بحث‌های مهم در شرایط کنونی جامعه مبارزه با قاچاق است لذا در مسائل اقتصادی موضوع قاچاق امری بسیار مهم است و انتظار می‌رود که هر کسی به اندازه توان خود در این زمینه مساعدت کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در هفته حج قرار داریم و این عمل دارای جنبه عبادی و سیاسی است، تصریح کرد: عده‌ای اعتقاد داردند که اعمال حج باید عاری از مسائل سیاسی باشد و متأسفانه عده‌ای حکام جهان اسلام چنین نظری را دارند همچنین ذکر این نکته مهم است که باتوجه به اینکه اولین حج پس از بیان گام دوم انقلاب را در پیش داریم لذا باید در انجام اعمال حج به تمام زوایا توجه کرد.

مهم‌ترین مؤلفه در گام دوم انقلاب ایستادگی و مقابله با استکبار است

وی با بیان این مطلب که در گام اول انقلاب دستاوردهای زیادی داشتیم و در برخی زمینه‌ها نیز مشکلاتی داشتیم، اظهار داشت: عناصر مختلفی در گام دوم انقلاب نقش دارند که اولین آنها عدالت است و عنصر دوم گفتمان است که باید این گفتمان مبتنی بر آیات، روایات، اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشد از طرف دیگر این گفتمان باید در تمامی عرصه‌ها در داخل و خارج از کشور مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام علیدای سلیمانی با اشاره به اینکه باید به گفتمان انقلاب مبتی بر مطالبات رهبری توجه شود به خصوصباتوجه به در پیش بودن انتخابات مجلس باید به این موضوع توجه شود، ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید مجلس طراز را رقم بزنیم و این امر زمانی رقم می‌خورد که مردم بخواهند در نتیجه باید مطالبات مقام معظم رهبری را در تمامی زمینه‌ها فهرست کنیم و به دنبال تحقق آنها باشیم.

وی افزود: مهم‌ترین مؤلفه در گام دوم انقلاب ایستادگی و مقابله با استکبار است که باید مورد توجه قرار بدهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان