//
کدخبر: ۲۱۵۷۷۹ //

گشایش نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفتی در شیراز/ خرید خارجی برای شرکت‌های نفتی ممنوع شد

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز آغاز به کارکرد و در آن بر ممنوعیت خرید خارجی جهت شرکت‌های داخلی تأکید شد.

گشایش نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفتی در شیراز/ خرید خارجی برای شرکت‌های نفتی ممنوع شد
به گزارش فرتاک نیوز،

، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز بعدازظهر امروز و با حضور جمعی از مسؤولان حوزه نفتی کشور در این شهرستان آغاز به کارکرد.

در ابتدای این آئین مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران از ممنوعیت خرید خارجی تمام شرکت‌های نفتی و سازمان‌های دولتی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

رامین دزفولی همچنین از برنامه‌ریزی وزارت متبوع برای ساخت کالاهای پرمصرف و استراتژیک نیز خبر داد و اظهار داشت: از سال ٩٣ برنامه‌ریزی‌هایی توسط وزیر نفت در خصوص ساخت کالاهای پرمصرف و استراتژیک در دستور کار قرار گرفت و ١٠ گروه خانواده پرمصرف دراین‌باره مشخص شدند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه‌ها که به پروژه‌های دهگانه معروف شد، این بود که تولیدکنندگان داخلی از حالت تولید مهندسی معکوس خارج و به سمت تولید فناورانه هدایت شوند و به همین منظور برای اولین بار در تاریخ کشور، مدل جدیدی برای ارزیابی شرکت‌های زیرمجموعه نفتی ارائه کردیم.

دزفولی افزود: پس از شناسایی شرکت‌های توانمند، با برگزاری مناقصه، ٥١ قرارداد به ارزش تقریبی بیش از ٤٣٠ میلیارد تومان منعقد شد که در ادامه با ایجاد تحریم‌های نفتی و خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خارجی از کشور خارج شدند و یکی دو پروژه را با اخلال در کار مواجه کردند.

وی با اعلام این مهم که هم‌اکنون پروژه‌های دهگانه با پیشرفت 57 درصدی روبه‌رو هستند، گفت: برای اولین بار برای شرکت‌های حاضر در اجرای پروژه‌ها، درصدی مشخص در قراردادها به‌منظور ضمانت جهت رسیدن به نقشه راه در نظر گرفته شد تا تولید فناورانه را حتماً انجام دهند و شرکت‌ها نیز موظف به گرفتن گواهینامه محصول خود شدند.

دزفولی در بخشی از سخنان خود به حمایت شرکت ملی نفت از سازندگان داخلی هم اشاره و تأکید کرد که خرید خارجی تمام شرکت‌های نفتی و سازمان‌های دولتی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این آئین با بیان اینکه شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی قریب به 30 درصد از گاز ایران را تأمین می‌کند، گستره عمل این شرکت را استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان و مناطق عملیاتی مختلف کشور اعلام کرد.

حمید ایزدی افزود: شرکت متبوع در مناطق پارسیان، آغار و دالان، میدان گازی سرخون بندرعباس، شهرستان جم و میدان کنگان استان بوشهر در حال فعالیت است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، دو میدان نفتی در منطقه سروستان و خشت و کنارتخته توسط این شرکت در حال راه‌اندازی است که طی یکسال آینده میدان گازی خشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایزدی ادامه داد: خوشبختانه فارس توانسته پا به پای صنعت عظیم نفت و گاز و پتروشیمی به‌ویژه در شهرستان شیراز، گام‌های خوبی را در بعد تأمین کالا و خدمات بردارد.

به گزارش فارس نمایشگاه مذکور که با همکاری دولت، بخش خصوصی و تلاش‌های شرکت مجری فروغ افکار، پس از 2 سال توقف، مجدداً برپاشده است، به مدت چهار روز و از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر برای بازدیدکنندگان فعال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان