//
کدخبر: ۲۱۵۵۱۸ //

پوشش تلفن همراه جاده‌ای در مسیر اربعین به‌طور کامل برقرار می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، این استان را یکی از گذرگاه‌های اصلی کشور برای عبور زائران اربعین حسینی دانست و گفت: براساس پایش جاده‌ای انجام شده در مسیر اربعین حسینی و با ایجاد رومینگ بین اپراتورها، پوشش تلفن همراه جاده‌ای به‌طورکامل برقرار می‌شود.

پوشش تلفن همراه جاده‌ای در مسیر اربعین به‌طور کامل برقرار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شهریار بهنیا روز سه‌شنبه در جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سرسرای اجتماعات این اداره کل، افزود: مشکلات سایت‌های ارتباطی در مسیر اربعین رفع شده و با استقرار نفر فنی مقیم ایرانسل در استان در ایام اربعین خدمات ارتباطی مطلوبی را به زائران ارائه می‌دهیم.

وی اظهار داشت: در بحث اربعین حسینی، در پایش جاده‌ای انجام شده در مسیر اربعین حسینی و با ایجاد رومینگ بین اپراتورها، پوشش تلفن همراه جاده‌ای به‌طور کامل برقرار می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در استان کرمانشاه ۶۲ مکان تاریخی از گردشگران زیادی برخوردار است و در این اماکن حدود ۹۰ درصد پوشش ارتباطی داریم.

مهرداد ترابیان مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ایام اربعین حسینی، خواستار راه‌اندازی سایت‌های پرتابل سیار در مسیر اربعین حسینی و پایانه مرزی خسروی برای بهبود ارتباطات بیشتر شد.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان