//
کدخبر: ۲۱۴۴۴۰ //

اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای صنفی استان مرکزی ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای صنفی استان مرکزی ممنوع بوده و مسئولیت این مساله با مسئولین اتحادیه های مربوطه و اتاق اصناف است.

اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای صنفی  استان مرکزی ممنوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

بهروز اکرمی صبح پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی دراراک، اظهار داشت: در تمامی شهرستان های استان اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف باید اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز را گزارش کنند تا فرصت های شغلی در اختیار دیگر افراد قرار گیرد.

 وی ادامه داد: در جلسه آینده اتاق اصناف گزارش شش ماهه از اشتغال اتباع غیرمجاز در شهرستان ها را ارایه دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: در بعضی از شهرستان های استان اسکان اتباع بیگانه از ممنوعیت برخوردار است، حتی یک نفر بدون مجوز قانونی نمی تواند در آن شهر ساکن شود.

اکرمی گفت: در سفر به شهرستان محلات مسئولین سنگ بری عنوان کردند با کمبود نیروی مورد نیاز مواجه هستند و خواستار همکاری اتباع هستند.

وی افزود: مشاغل سخت شهرستان محلات به علت نبود نیروی کار دچار مشکل هستند و برای حل این مشکل باید راه حل مناسب صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: مساله اسکان اتباع مجاز در شهرستان ها باید در شورای تامین آن شهرستان، این کارگروه، شورای تامین استان تصویب و پس از آن در وزارت کشور مطرح شود تا به نتیجه نهایی در این حوزه دست پیدا کنیم.

اکرمی در خصوص بحث سلامت اتباع خارجی عنوان کرد: تمامی اتباع خارجی دارای مجوز  قانونی به منظور بهره مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی و سلامت می توانند کارت مربوطه را دریافت کنند تا دانشگاه علوم پزشکی در این بخش متحمل هزینه های درمانی نشود.

وی افزود: فرمانداران نیز باید گزارش های لازم را در این خصوص ارائه کنند و در جلسه بعدی این موارد بیان شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان