//
کدخبر: ۲۱۳۳۶۳ //
مدیرکل میراث فرهنگی همدان عنوان کرد:

افزایش ۳۰ درصدی اقامت مسافران در همدان طی ۵ ماهه نخست امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: اقامت مسافران در همدان طی ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش همراه بود.

افزایش ۳۰ درصدی اقامت مسافران در همدان طی ۵ ماهه نخست امسال
به گزارش فرتاک نیوز،

علی مالمیر در نشست خبری همایش راه ابریشم در همدان عنوان کرد: همایش راه ابریشم یک همایش تخصصی در راستای معرفی همدان است.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در گذشته برای معرفی همدان صورت گرفته و همین موضوع باعث شده دولت و به ویژه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به استان همدان نگاه ویژه ای داشته باشند، گفت: نوروز ۹۷ نوروز بسیار خوبی برای همدان بود و گردشگران زیادی به همدان سفر کردند اما در نوروز ۹۸ با افت محسوسی در ورود گردشگر به همدان روبرو شدیم.

وی با یادآوری اینکه آمار ورود و اقامت گردشگران در استان همدان در ۵ ماهه امسال ۳۰ درصد افزایش داشته و مسافران زیادی به همدان سفر کرده اند، گفت: موزه هگمتانه، غار علیصدر، محور ارزانفود، سایت نوشیجان و هادی خان در فامنین از اولویت های اصلی ثبت جهانی گردشگری در همدان هستند.

مالمیر با یاداوری اینکه همدان در سال گذشته توانست گام های بسیارخوبی را برای رونق گردشگری بردارد و این اقدام را مدیون یک کار تیمی خوب و قوی بود درخصوص شرایط ثبت جهانی تپه هگمتانه گفت: قطعا باید تمام موانع ثبت جهانی این اثر باستانی در یونسکو قبل از ارسال پرونده از سوی استان همدان رفع شده و فرصت سوزی نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان اینکه این همایش ششمین نشست کمیته تخصصی راه ابریشم است، افزود: محورهای تخصصی و متفاوتی در پنل‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

همدان آنطور که باید شناخته نشده نیست

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: همدان دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های فراوانی است اما متاسفانه به دلیل عدم ثبت جهانی آثار، همدان آنطور که باید شناخته نشده نیست اما امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت این همایش آثاری را ثبت جهانی کنیم.

کامران گردان با بیان اینکه شهر همدان با این همه جاذبه و قدمت متأسفانه بهره‌ای از ثبت به عنوان «شهر خلاق» نداشته است، تصریح کرد: امیدواریم طی دو سال آینده شهر همدان را نیز در این خصوص در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به ثبت همدان به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام و انسان‌محوری همدان با راه‌اندازی پیاده‌راه‌ها افزود: گردشگری به عنوان یکی از رکن های اصلی سرمایه‌گذاری در همدان مطرح است و امیدواریم در یکی از این زمینه‌ها همدان به عنوان «شهر خلاق» معرفی شود.

دبیر کمیته اجرایی نشست راه ابریشم نیز با بیان اینکه این همایش یکم تا هفتم مهر امسال برگزار می شود، گفت: برگزاری کارگاه گفت و گوی بین مذاهب و گفت و گوی بین فرهنگی در کشورهای مسیر جاده ابریشم، دومین کنفرانس بین المللی معنویت در مسیر جاده ابریشم و کنفرانس سالانه رابط های ملی جاده ابریشم از جمله دیگر برنامه هایی است که در قالب کنفرانس بین المللی راه ابریشم برگزار خواهد شد.

حسن محمدی تاکید کرد: در این کنفرانس شاهد برپایی جشنواره صلح نوشته های جاده ابریشم و مجمع شهرداران شهرهای محور جاده ابریشم خواهیم بود.

محمدی با اشاره به میزبانی برخی کشورها از جمله چین، اسپانیا، عمان و ازبکستان از کنفرانس ملی راه ابریشم و دشواری در گرفتن میزبانی این رویداد گفت: مراحل متعددی طی شد تا در نهایت میزبانی اجلاس بین المللی راه ابریشم به ایران رسید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۳۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان