//
کدخبر: ۲۱۲۹۲۲ //

اورامانات نیز مانند جاده چالوس باید از امکان احداث مجتمع‌های بین‌راهی برخوردار شود

استاندار کرمانشاه گفت: معتقدیم همانگونه که در جاده چالوس امکان احداث مجتمع‌های خدماتی کنار جاده‌ای داده شده، در اورامانات نیز این امکان مشابه باید فراهم شود.

اورامانات نیز مانند جاده چالوس باید از امکان احداث مجتمع‌های بین‌راهی برخوردار شود
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند عصر جمعه در نشست شورای اداری بخش نوسود اظهار داشت: در همین راستا قرار است لیستی از پروژه های سرمایه‌گذاری خدماتی و بین راهی تهیه شود و با رعایت یک حریم راه منطقی به وزارتخانه برای تصویب ارائه شود.

وی اضافه کرد: موضوع قوانین حریم راه یک مانع جدی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری به وجود آورده است. برای حل این مشکل رایزنی های خوبی با معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

بازوند در ادامه گفت: هیئت دولت با گذراندن یک مصوبه، مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار را رسمی کرد که ۲ تا از این مرزها در منطقه اورامانات قرار دارد.

وی گفت: همچنین با تاکید رئیس جمهوری پروژه ثبت منظر جهانی اورامانات به شکل ویژه توسط مجموعه دولت دنبال می شود که این کار در طول عمر چهل ساله انقلاب بی سابقه است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: رسمی شدن مرز شوشمی یک فرصت ویژه در اختیار مدیران برای توسعه و عمران منطقه گذاشته است که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: از مرز شوشمی سال هاست شاهد تجارت کالا بوده ایم و امسال نیز امکان تردد مسافری برای مرز فراهم شده است.

بازوند تاکید کرد: تبدیل شوشمی به مرز گردشگری می تواند درآمدهای پایداری را نصیب مردم عادی منطقه کند و در مقایسه با تبادل کالا، توسعه پایدارتری را شکل دهد.

وی اضافه کرد: هفته آینده با استاندار حلبچه دیداری با محوریت رفع مشکلات تردد مسافری از مرز شوشمی خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بی گمان برقراری تردد مسافری بر اقتصاد اقلیم کردستان و منطقه اورامانات تاثیر مثبت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های مرز شوشمی تخصیص یافته گفت: علاوه بر این مبلغ، ۱.۵ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده ایم تا زیرساخت های مورد نیاز این مرز مهم فراهم شود.

منطقه اورامانات در غرب کرمانشاه واقع شده و شامل شهرستانهای روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۹۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان