//
کدخبر: ۲۱۲۴۶۷ //

شهرهایی با وضعیت قرمز!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: گلبهار، تربت جام، شاندیز، رضویه، نیشابور و قوچان شهرهایی با وضعیت قرمز هستند که میزان مصرف آب شرب در آن‌ها بیشتر از تولید است ولی با اعمال مدیریت فشار شبکه و مصرف در تیر و مردادماه با کمترین تنش مواجه بودند.

شهرهایی با وضعیت قرمز!
به گزارش فرتاک نیوز،

سید ابراهیم علوی اظهار کرد: ما تمام امکانات خود را برای تامین آب شهروندان در تابستان امسال که در مقایسه با سال‌های قبل از تعداد روزهای گرمتری برخوردار بود، بکار گرفتیم.

وی ادامه داد: با توجه به  مسئولیت آبرسانی به حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در 73 شهراستان، از تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود برای تامین آب شرب مورد نیاز این جمعیت استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بابیان اینکه « 98درصد آب شرب مورد نیاز 73 شهر تحت پوشش آبفای خراسان رضوی از منابع زیرزمینی تامین می شود»، بیان کرد: بارش‌های سال جاری در بهبود سفره‌های زیرزمینی موثر نبوده‌اند.

به‌جز قوچان که بخشی از آب شرب شهروندان از سد تبارک تامین می شود مابقی شهرهای همچنان متکی به چاه‌های زیرزمینی هستند و همین موضوع ضرورت مدیریت مصرف آب توسط مشترکان را دوچندان ساخته است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: در شهرهای بردسکن ، خواف ، خلیل‌آباد و تربت حیدریه، ملک آباد، کاریز، قلندرآباد، جنگل، جغتای، طرقبه ، بجستان، گناباد نیز که در نقطه سربه سرآب قرار دارند با افزایش توان تولید و اعمال مدیریت مصرف، فشار شبکه تنش آبی به حداقل رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان