//
کدخبر: ۲۱۲۳۰۸ //

عضو مجلس خبرگان رهبری: نهضت عاشورا درسی بزرگ برای بشریت است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام های قیام امام حسین(ع) گفت: نهضت عاشورا درسی بزرگ برای بشریت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری: نهضت عاشورا درسی بزرگ برای بشریت است
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت الله محمدتقی پورمحمدی عصر امروز سه شنبه در جمع عزاداران حسینی شهرستان مراغه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) درس ها و پیام های زیادی برای انسان دارد، گفت: امام حسین  (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خود و خانواده اش را فدای دین کرد.

وی با بیان اینکه عاشورا غمی بزرگ بر دل های ملت های آزاده دنیا است، گفت: نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج های وارد آمده بر اهل بیت عصمت و طهارت و شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سراسر درسی بزرگ برای بشریت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام عاشورا باعث داغدار شدن آسمان ها و زمین شد، گفت: واقعه کربلا درسی تازه و جاری برای امروز و فردای بشر است.

آیت الله پورمحمدی اظهار داشت: امام حسین (ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، لشگر یزید و کوفیان را مورد خطاب قرار داد و آنان را نصحیت کرد ولی آنها چون قلب های سیاهی داشتند در برابر ظواهر دنیوی فریب خوردند و سخنان ارزشمند امام حسین (ع) را در کربلا نشنیدند.

وی همچنین در ادامه گفت: تاریخ نهضت امام حسین (ع) سرشار از رویارویی بین حق و باطل بوده و این صف آرایی همچنان در عصر کنونی نیز ادامه دارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین (ع) برای برپایی نماز، ذکات، امر به معرف و نهی از منکر در بین مسلمانان قیام کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان