//
کدخبر: ۲۰۹۴۴۷ //

‌اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان ـ یزد، تقویت مقاومت عزت آفرین مسلمانان با تکیه به مکتب امام حسین امکان‌پذیر است‌

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت مقاومت عزت آفرین مسلمانان با تکیه به مکتب امام حسین امکان‌پذیر است.

‌اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان ـ یزد، تقویت مقاومت عزت آفرین مسلمانان با تکیه به مکتب امام حسین امکان‌پذیر است‌
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله احمد مبلغی دقایقی قبل در نشست علمی آموزشی بین المللی پیرغلامان حسینی که در بیت العباس یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: واژه پیرغلامان یک واژه معناداری است که وارد ادبیات حسینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که عمرشان را در راه خدمت به اباعبدالله الحسین(ع) گذاشته و تا سرحد پیری رفته‌اند این واژه به آنها مرتبط است و آنهایی که هنوز جوان هستند با پذیرش عنوان پیرغلامی، تاکید می‌کنند که تا ابد در این راه می‌مانند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام حسین(ع) به ما ثابت کرده که می‌شود حب و محبت انسانی را در یک نقطه جمع کرد گفت: امروزه امام حسین را همه دنیا دوست دارند و تاریخ این موضوع را ثابت کرده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین (ع) ادبیاتی را که برای تقویت انسان و انسانی دین ارائه کرده بی‌نظیر ‌و به خط قرمزهای انسانی در روز عاشورا تحت عنوان احرار تکیه کرد و نشان داد که بستن آب به روی انسان‌ها، آتش زدن خیمه‌ها و اسارت زنان و بچه‌ها جزو خط قرمزهای انسانی هستند.

مبلغی ادامه داد: آن حضرت نقطه بی‌بدیل مقاومت را در برابر ظلم به ما ارائه کرده است، امروزه اگر ما بخواهیم مقاومتی که در جریان است و این مقاومت که عزت برای مسلمانان می‌آورد را تقویت کرده و روح تازه در کالبد آن بدمیم، باید به امام حسین(ع) و نهضت آن حضرت که به نفع همه جامعه انسانی است رجوع کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان