//
کدخبر: ۲۱۱۹۱۵ //

حفاران غیرمجاز در طاق‌بستان دستگیر شدند

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در ارتفاعات طاق‌بستان خبر داد.

حفاران غیرمجاز در طاق‌بستان دستگیر شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی فلاحی افزود: به دنبال گشتهای نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان، ساعت یک و ۵۸ دقیقه بامداد امروز، چهار حفار غیرمجاز در کوهستان مشرف به محوطه تاریخی طاق بستان رویت شدند.

او ادامه داد: تیم یگان حفاظت مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، در یک عملیات غافلگیرانه، با هوشیاری و با استفاده از ترفندهای خاص توانستند همه حفاران را دستگیر کنند.

فلاحی افزود: در این عملیات چهار حفار غیرمجاز دستگیر و ادوات و تجهیزات تخصصی مربوط به حفاری اماکن باستانی از آنها کشف و توقیف شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک دستگاه خودرو «پی کی» نیز ضبط شده است، خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فلاحی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به موقع برای حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث فرهنگی یادآور شد: شهروندان و هم استانی ها می توانند برای گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۰۹۱۸۵۲۳۱۱۵۳ و شماره پیامک ۱۰۰۰۰۴۴۴۰ به صورت شبانه روزی با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته و جلوی وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی را بگیرند.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان