//
کدخبر: ۲۱۱۱۷۲ //

صدور بیش از ۸۹۰ میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه از صدور بیش از 890 میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

صدور بیش از 890 میلیون دلار کالای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در 5 ماهه نخست سال جاری 896 میلیون و 94 هزارو 228 دلار کالا به وزن دو میلیون و 62 هزار و 993 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 23 درصد کاهش و از حیث وزن 11 درصد رشد داشته است .

خلیل حیدری گفت: 485 میلیون و 56 هزارو 997 دلار با وزن یک میلیون و 108 هزار و 124 تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه،  پرویزخان، خسروی و پاوه  اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 11 درصد  و از حیث وزن 17 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 411 میلیون و 37 هزارو 231دلار کالا با وزن 954 هزار و 869 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند . که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 3  درصد و از حیث ارزش 34 درصد کاهش داشته است .

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد،  لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی ، میله های آهنی یافولادی گرم نوردشده ،هندوانه تازه ، انواع بستنی حتی دارای کاکائو ، پنیر ،آهن یافولادتخت نوردشده باپهنای حداقل mm600آبکاری شده یااندودشده باروی، انواع کاشی دیواری  کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8000فوت مکعب در دقیقه، دوغ ، کیسه نایلونی ، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده انده ، رب گوجه فرنگی ، ماست،پلی وینیل کلراید، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده امانه کندکاری شده و حکاکی شده عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.  

خلیل حیدری  مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در 5 ماهه نخست سال 1398 از گمرکات استان کرمانشاه  را 570 نوع کالا عنوان نمود و افزود  در 5 ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 22 کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان