//
کدخبر: ۲۰۴۴۰۷ //
مدیرکل گمرکات کرمانشاه مطرح کرد:

افزایش ۷۱ درصدی واردات از گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۷۱ درصدی واردات از گمرکات این استان خبر داد.

افزایش ۷۱ درصدی واردات از گمرکات کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

خلیل حیدری اظهار داشت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۸۶۷ دلار به وزن ۸ هزار و ۹۳۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۷۱ درصد و از حیث وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۱۱ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۱۴۹ دلار کالای وارداتی به وزن ۸ هزار و ۱۸۲ تن ، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۴ ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۹۰ درصد و از حیث ارزش ۴۹۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در ۴ ماهه نخست سال جاری از گمرک کرمانشاه ۶ میلیون و ۲۷۱ هزارو ۶۳ دلار کالا به وزن ۷۱۵ هزار تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۶۸ درصد و از حیث ارزش ۲۷ درصد کاهش داشته است.

این مسئول آمار واردات گمرک خسروی را ۵۵ هزار و ۶۵۵ دلار کالا به وزن ۴۱ تن عنوان کرد و بیان داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش و از حیث وزن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۰ کشور وارد می‌ شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۲ دلارکالا به وزن ۶ هزارو ۸۳۶ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۴ ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد : طی مدت یاده شده کشور چین با ۲ میلیون و ۶۳ هزارو ۲۶۰ دلارکالا به وزن ۲۷۳ تن و کشور کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، تلمبه های چرخ دنده ای، آلومینیوم به صورت کارنشده غیرممزوج، مخلوط هیدروکربورهای بودار، ماشینها برای مخلوط کردن، ورزدادن، خردکردن، سائیدن، ژل منیزیوم هیدروکساید گرید دارویی،کمپرسورهای برودتی باگازفریونی (سازگاربالایه اوزون) باقدرت حداکثریک اسب بخار و....عنوان کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان