//
کدخبر: ۲۱۱۰۳۶ //

۳.۴۱ درصد از حجم سدهای کشور مربوط به استان کرمانشاه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی مناسب در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری گفت: ۳.۴۱ درصد از حجم کل سدهای کشور مربوط به استان کرمانشاه است.

۳.۴۱ درصد از حجم سدهای کشور مربوط به استان کرمانشاه است
به گزارش فرتاک نیوز،

حبیب‌الله وفایی عصر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه 6.5 درصد ظرفیت آبی کشور مربوط به استان کرمانشاه است بیان کرد: 3.41 درصد از حجم سدهای کشور متعلق به سدهای استان کرمانشاه است و 4.8 درصد از اراضی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت 2.44 درصد از جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است گفت: استان کرمانشاه در برخی از متغیرهای کلان از جمله اشتغال وضعیت مناسبی ندارد به طور نمونه از سال 55 تاکنون نرخ بیکاری استان از نرخ کشور پیشی گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: با برنامه‌ریزی و عزم مسئولان بعد از سال‌های متوالی نرخ بیکاری استان در بهار امسال با 4.5 درصد کاهش به 14.7 درصد رسید.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان کرمانشاه در تیر 97 رتبه نخست کشور بود که در انتهای سال 13 پله ارتقا یافت گفت: با وجود جمعیت دو میلیون نفری سهم استان از تولید ناخالص داخلی 1.63 درصد است که چندان مناسب نیست.

وفایی با اشاره به وضعیت نامناسب استان از نظر درآمد افزود: استان کرمانشاه در سال 94، 0.66 درصد متوسط درآمد کشور را به خود اختصاص داده است اما وضعیت استان در حوزه صادرات و واردات مطلوب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان