//
کدخبر: ۲۱۰۵۲۷ //

کشف بیش از ۱۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بیش از ۱۱۱ هزارکیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه در این استان کشف و جمع آوری شد.

کشف بیش از 111 هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش فرتاک نیوز،

 عبدالله بهمنش در جمع خبرنگاران  با اشاره به عملکرد اداره دامپزشکی  استان اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۱۱ هزار و ۷۳۰ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد در این استان کشف و معدوم شد.

  وی با بیان اینکه حفظ بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم برای عموم شهروندان از اهم وظایف دامپزشکی است، گفت:  این میزان فرآورده ضبط شده در بازرسی صورت گرفته از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی و مواد غذایی در سطح استان توسط کارشناسان و بازرسان دامپزشکی  کشف و جمع آوری شده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع بازرسی انجام گرفته تعداد  ۳۳۶مورد غیر بهداشتی با تشکیل پرونده  به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 بهمنش  با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون 84 هزار و 451 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد از کشتارگاه دام و طیور کشف و ضبط شد،  ابراز کرد:  از این میزان فرآورده‌های خام دامی فاسد  ۲۲ هزار و ۵۶۱  کیلوگرم  از سطح کشتارگاه های دام و  ۶۱ هزار و ۸۹۰ کیلوگرم از کشتارگاه های طیور جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: 27هزار و 279 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد  از سطح مراکز  نظیر قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستوران ها و سوپرمارکت ها کشف و جمع آوری شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان