//
کدخبر: ۲۰۹۶۵۷ //

کلنگ افتتاح پروژه های آبخیزداری در شهرستان هرسین به زمین زده شد

در ششمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار، شهردار ودیگر اعضای شورای اداری شهرستان کلنگ افتتاح پروژه های آبخیزداری در حوزه آبخیز تمرگ به زمین زده شد.

کلنگ افتتاح پروژه های آبخیزداری در شهرستان هرسین به زمین زده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این مراسم ابتدا دکتر چامه معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان نکاتی در خصوص اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در حفظ آب وتقویت سفره آب زیر زمینی، حفظ خاک وجلوگیری از فرسایش آن وتاثیرات مثبتی که در زندگی جوامع محلی دارد را به سمع حاضران رساند .

در ادامه بلینی رئیس منابع طبیعی شهرستان گفت: مساحت حوزه تمرگ 2215 هکتار است که با اعتبار اختصاصی از محل صندوق توسعه ملی عملیاتهای احداث سازه های مکانیکی شامل بندهای گابیونی ، سنگی ملاتی وخشکه چین ، احیای مراتع با بذور مرتعی، کشت گیاهان دارویی، در آن انجام خواهد شد.

 وی در خاتمه مساحت در نظر گرفته شده در طرح برای کشت گیاهان دارویی را 30هکتار، قرق مراتع به مساحت 100هکتار، کپه کاری مراتع 100هکتار واحداث آبشخوارهای سیمانی برای دامها را 4دستگاه ذکر کرد و گفت: در تمامی موارد مشارکت مردم اساس کار خواهد بود .

در ادامه دکتر شاه آبادی فرماندار هرسین کلنگ افتتاح طرح را با نام خدا  بر زمین زده وضمن آرزوی توفیق برای خدمتگزاران مردم در منابع طبیعی رونق اقتصادی ومعیشت مردم را خواستار شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۶۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان