//
کدخبر: ۲۰۹۶۲۸ //

وزیر ارشاد: بیش از ۶ هزار متر مربع به سرانه فرهنگی کشور افزوده می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرستان بندرماهشهر به واسطه این سابقه کهن و جایگاه درخشان و ویژه‌ای پیش از اسلام و پس از اسلام در تمام صحنه‌های کشور خود می‌تواند نقش بیشتری در فرهنگ و هنر کشور ایفا کند.

وزیر ارشاد: بیش از ۶ هزار متر مربع به سرانه فرهنگی کشور افزوده می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید عباس صالحی امروز در شورای ادارای شهرستان بندرماهشهر و در مراسم افتتاح سه پروژه فرهنگی استان خوزستان که در فرهنگسرای دکتر قیصری برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد 40 ساله اخیر کشور ما که در دو دولت اخیر مورد عنایت قرار گرفته توجه به هر چه بیشتر و اهتمام به حوزه فرهنگ و هنر بوده است‌.

وی با اشاره به تمدن هزاران ساله ایران افزود: فرهنگ و هنر همواره با خون و جان و روح ایرانیان پیش و پس از اسلام عجین بوده و ایران همیشه با فرهنگ و هنر خود تعریف می‌شود؛ روح و قلب ایران با فرهنگ‌ و اصالت آن میتپد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوعات دو سال اخیر بیان کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم و دوازدهم توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی کشور بوده است؛ این موضوع علی‌رغم عدم افزایش منابع مالی و در شرایط تحریم محقق شده است؛ دولت تدبیر و امید با در دوران پسابرجام و در شرابط خاصی توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی داشته است.

وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید عملا با توسعه زیر ساخت مسیر پیشرفت کشور را دنبال کرده است، گفت: از سال 92 تا 97 سینما‌های کشور از 247 سینما به 550 سینما افزایش یافت؛ دولت نیز با ایده پروژه‌ی سینمای امید سرعت ساخت سینما‌ها در سطح کشور را باهمکاری شهرداری‌ها افزایش داده است.

صالحی عنوان کرد: در حوزه کتابخانه‌ها نیز از سال 92 تا 97 بیش از 600 کتابخانه‌ افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند که در هفته دولت امسال نیز بیش از 40 کتابخانه به این آمار افزوده شده است.سرعت توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در حد انتظارات نبوده اما بسیار شتبنده است که امیدواریم این سرعت توسعه همچنان افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نکته دیگری که اخیر بسیار مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است موضوع عدالت اجتماعی و توضیع عادلانخ امکانات در سراسر کشور بوده است که آمارها و ارقام تایید کننده این موضوع هستند؛ ما به دنبال تحقق شعار ایران فقط تهران نیست بوده‌ایم و امیدواریم این شعار به واقع نزدیک‌تر و ممکن‌تر شود.

وی با اشاره به تعدد برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری با کیفیت در سطح کشور بیان کرد: در سال گذشته بیش از 16 هزار برنامه فرهنگی و هنری در سراسر کشور برگزار شد؛ بیش از 100 نمایشگاه کتاب، 1020 کارگاه ترویج کتاب، 7900 رویداد قرآنی و هزاران هزار رویداد و برنامه فرهنگی اعم از هنر‌های تجسمی، شعری و‌ سینمایی در سطح کشور رخ داده است.

صالحی گفت: بیش از یک سال و نیم بیش با 13 استانداری کشور تفاهنامه‌ای سه ساله برای توسعه فرهنگ و هنر و حمایت از آن انعقاد شده که سهم استان خوزستان یک تفاهنامه 84 میلیاردی ریالی بوده است که تا کنون بیش از 40 میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه فرهنگی در استان خوزستان ادامه داد: با افتتاح و بهره‌برداری این سه مجموعه فرهنگی در استان خوزستان بیش از 6 هزار متر مربع به سرانه فرهنگی استان خوزستان و کشور افزوده می‌شود که این مسئله در راستای توسعه زیر ساخت‌ها و برپایی عدالت فرهنگی در فضای آمایش جمعیتی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بندر ماهشهر سابقه کهن و همچنین جایگاه درخشان و ویژه‌ای پیش از اسلام و پس از اسلام در تمام صحنه‌های کشور به ویژه پشتیبانی در دفاع مقدس داشته است؛ این شهرستان به واسطه این سابقه کهن و جایگاه درخشان خود می‌تواند نقش بیشتری در فرهنگ و هنر کشور ایفا کند.

در پایان این مراسم حمایر فرهنگ عاشورایی به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان