//
کدخبر: ۲۰۹۵۷۱ //
در حاشیه نشست خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه عنوان شد؛

۴۷فقره آتش سوزی در پنج ماهه نخست سال/ دستگیری۲۰۳ نفر مخرب و متصرف در منابع طبیعی

سرهنگ علی صفا کرمی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی در استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری برگزار شد اظهار داشت: امسال باتوجه به پوشش گیاهی در سطح جنگل ها و مراتع استان جلسات ویژه ای با فرمانداران، بخشداران، دهیاران، ائمه جماعات و دادستان استان در بحث پیشگیری از حریق برگزار شد.

۴۷فقره آتش سوزی در پنج ماهه نخست سال/ دستگیری۲۰۳ نفر مخرب و متصرف در منابع طبیعی
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ کرمی افزود: در خرید تجهیزات اطفاءحریق خیرین شهرستان پاوه ۲۷دستگاه دمنده، گیلانغرب ۲۵دستگاه و دالاهو ۱۵ دستگاه خریداری کردند که قیمت هر کدام از این دستگاه ها بین ۸ میلیون تا۱۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

وی همچنین از بکارگیری۲۴۰۰ دیده بان در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص ۱۰ نفر هم نیروی واکنش سریع در استان به مدت ۵ ماه استخدام شده اند و برای ۱۰۰ نفر از کسانی هم که دچار آتش سوزی می شوند بیمه  بی نام در نظر گرفته شده است.

سرهنگ کرمی در ادامه از توزیع ۵هزار بروشور در تفرجگاهها و مکان های تفریحی خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۱۰ منطقه بحرانی هم شناسایی شده و در ۱۴شهرستان ۱۵ پایگاه اطفا حریق راه اندازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیرداری با اشاره به اشیا موجود در اراضی که باعث حریق می شوند بیان داشت: ۴۰۰ نفر در شهرستان اسلام آباد غرب پاکسازی بخش عمده ای از اراضی را انجام دادند که کار شایسته ای بود.

سرهنگ کرمی در ادامه افزود: امسال در بحث تخریب و تصرف ۲۰۳ نفر متخلف به مساحت ۱۱۲ هکتار ، ۹۸ فقره خلع ید به مساحت ۷۳ هکتار، ۵۵ فقره قطع اشجار ، ۶۳۳ اصله درخت و ۳۸ فقره بازداشت متخلفین در زمینه های دیگر انجام شده است.

وی همچنین از توقیف ۴۰ دستگاه موتور سیکلت که در بحث قطع درختان خبر داد و گفت: گزارشهای مردمی با سامانه ۱۵۰۴ هم ۵۹ مورد بوده است

وی همچنین از  ۴۷فقره آتش سوزی در پنج ماهه نخست سال خبر داد و یادآور شد: دراین آتش سوزی ها ۱۴۰هکتار از عرصه منابع طبیعی و ملی دچار حریق شد

سرهنگ کرمی در پایان عمده این آتش سوزی ها را در شهرستان های قصرشیرین (مرتع) ،کرمانشاه ،پاوه، گیلانغرب، سرپل ذهاب ودالاهو اعلام کرد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان