//
کدخبر: ۲۰۹۵۵۷ //
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه عنوان کرد:

اختصاص ۳۹میلیار تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری/ ارجاع ۱۷۸پرونده تخریب و تصرف به مراجع قضایی

نشست خبری مدیر کل و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت با موضوع پروژه های آبخیز داری در سال ۹۷و ۹۸ از صندوق توسعه ملی با اصحاب رسانه برگزار شد

اختصاص ۳۹میلیار تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری/ ارجاع ۱۷۸پرونده تخریب و تصرف به مراجع قضایی
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس انشااله کولانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به ارائه اقدامات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری پرداخت و اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ۵۲۷ هزار هکتار جنگل است که این جنگل ها با نفوذ آب ۴۰درصد آب شیرین کشور را تامین می کنند

کولانی گفت:اداره کل منابع طبیعی   و آبخیز داری با ۱۴شهرستان و ۱۷ پاسگاه حفاظتی توانسته به وظیفه خود در احیا توسعه و بهره برداری و حفظ حوزه آبخیز بپردازد.

کولانی افزود: در بحث حریق در سال ۹۷نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد کاهش حریق داشته ایم

و در سال ۹۸ با توجه  به پوشش گیاهی و جنگلی در سطح استان احتمال بروز خسارت بیشتر بود ولی با کمک کارکنان منابع طبیعی و اعتباراتی که در بحث آبخیز داری و ذخیره و توزیع آب، توانستیم از این خسارات جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: در سال۹۷ اعتباری ۲۰میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی در اختیارحوزه آبخیز داری قرار گرفت و ۱۴ نقطه در ۱۰شهرستان در حوزه آبخیز داری مشخص شد و در مدت پنج ماه این عملیاتها  اجرایی گردید و از استانهایی بودیم که ۹۷درصد وظایفمان را انجام دادیم.

 کولانی همچنین  میزان اعتبارات به حوزه آبخیز داری در سال ۹۸ را ۳۹میلیارد تومان اعلام کرد و   افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته دو برابر شد و ۵۹ پروژه در ۳۴حوزه آبخیز داری  عملیاتی شد و تا کنون ۳۱درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 این مسئول مهمترین دغدغه و چالش پیش روی منابع طبیعی و آبخیز داری را تخریب جنگل ها، وجود دام و تردد در جنگل، تخریب کیفی پوششها، بروز و گسترش زوال بلوط و وقوع آتش سوزی دانست و گفت : ارزیابی من از وقوع حریق در طول ۲۴سال اینست که ۶۵ درصد حریق را طبیعت گران، ۱۴ درصد مشکلات قومی قبیله ای، ۱۵ درصد سرایت از بخش کشاورزی،۴درصد مجاورت با پایگاه های نظامی در حاشیه جنگل و ۲درصد باقیمانده مربوط به عوامل غیر انسانی است.

وی بیان داشت: در زمان بارش ها به خصوص در شمال شهر کرمانشاه (تنگه کنشت) نگران های بود که با انعقاد تفاهم نامه استانداری 10 میلیارد و منابع طبیعی هم  6.2 میلیارد تومان به طرحـهای آبخیز داری اختصاص داده شد تادر این منطقه اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: در حوزه اداره کل منابع طبیعی در ۸ قسمت از استان  ۸ تسهیلگر حضور یافتند که بستر سازی و آماده سازی طرح ها در منابع طبیعی را انجام دهند.

مهندس کولانی در ادامه گفت:  امسال ۲۵۰ میلیارد تومان تولید علوفه از مراتع داشتیم و ۶۵هزار نفر بهره بردار روستایی و عشایری داریم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری همچنین تعداد خلع ید در سال ۹۷ را  ۲۵۸ فقره به مساحت ۲۵۶ هکتار اعلام کرد و بیان داشت: ۱۷۸ فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۵۰۰هکتار هم به مراجع قضایی ارسال شده است.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان