//
کدخبر: ۱۸۳۷۶۹ //

جنگلهای ما امروز نیازمند یاری شما مردم هستند/ کاهشی ۸۲درصدی حریق در سطح جنگلها ومراتع

سیروس صفری مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه ازکاهش ۸۲درصدی حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان خبر داد.

جنگلهای ما امروز نیازمند یاری شما مردم هستند/ کاهشی 82درصدی حریق در سطح جنگلها ومراتع
به گزارش فرتاک نیوز،

سیروس صفری مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه گفت:طی ماه گذشته بارش نزولات آسمانی اگر چه در چند استان مردم ما را با بحران سیل مواجه کرد وخسارات سنگینی بر آنها وارد آورد اما این مایه حیات بسیاری از استانهای ما از جمله استان کرمانشاه را به بهشت گیاهان بهاری وجنگلهای سرسبز تبدیل نمود،گیاهانی که زیبایی و نوید زندگی را برای مردم به ارمغان می آورند وعلوفه سبز می شوند تا خوراک دامهای ما شده وتامین کننده گوشت ولبنیات تازه وارگانیک باشندبرای مردمی که حامی آنها هستند.

 صفری افزود:اما با گرم شدن هوا این علوفه سبز خشک شده ویکی از ضلعهای مثلث حریق می شود که  با ضلع دوم یعنی اکسیژن تلفیق  و با ایجاد کمترین حرارتی ضلع سوم آن تکمیل شده و می تواند آغاز کننده حریقی در سطح جنگلها ومراتع با شد که خسارات بسیار سنگین وجبران ناپذیری را بر طبیعت استان وارد می کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با مدیریت کردن این موضوع وجلب مشارکت مردم توانستیم کاهشی 82درصدی در میزان حریق در سطح جنگلها ومراتع نسبت به سال 96 دراستان داشته باشیم .

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه گفت:خوشبختانه در سال جاری هم ستاد بحران استانداری کرمانشاه به عنوان دبیر با برگزاری اولین جلسه بااعضای ستاد تعدادی از اعضا را مکلف به برنامه ریزی برای پیشگیری واطفای بموقع حریق در عرصه های منابع طبیعی نمود که بزودی گزارش این اقدامات به سمع  مردم خوب وفهیم استان خواهد رسید .

این مسئول در خاتمه افزود: جنگلهای زاگرس امروز نیازمند حمایت همه جانبه مردم بالاخص جامعه محلی مستقر در روستاها ، تشکلهای مردم نهاد،رسانه های نوشتاری وتصویری  ،جامعه هنری ،فرهنگی و ورزشی هستند وبدون شک نجات این سرمایه های ملی تنها با حمایت شما میسر است و

ما جامعه جنگلبانان منتظر اعلام حمایت وحضور گرم شما هستیم.

وی اظهار داشت: کد امدادجنگل 1504 در تمامی طول شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هر گونه خسارات وارده به عرصه های منابع طبیعی از سوی افراد ناآگاه وگاها سودجو است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان