//
کدخبر: ۲۰۹۴۰۸ //
اعطا:

اعضای کمیته‌های نما در مناطق ۲۲ گانه با یکدیگر گفت‌وگو نمی کنند

رئیس همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق معتقد است ک اعضای کمیته‌های نما در مناطق ۲۲ گانه پایتخت با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنند.

اعضای کمیته‌های نما در مناطق ۲۲ گانه با یکدیگر گفت‌وگو نمی کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اعطا در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق که هم‌ اکنون با حضور محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، محمود  میرلوحی عضو شورای شهر تهران و عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران موضوع کمیته‌های نما در تقسیم‌بندی داخلی به کمیته معماری و طرح‌های شهری واگذار شد، اظهار کرد: به دنبال تصویب مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران در تیر ماه سال ۹۷، دبیرخانه‌ای ذیل کمیته‌ معماری  بدین منظور تشکیل شد.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی‌های انجام شده در این زمینه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کمیته‌های نمای مناطق ۲۲ گانه با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنند. اگرچه در هر منطقه تجربیاتی وجود دارد اما بین اعضای کمیته‌های نمای ۲۲ منطقه شهر تهران گفت‌وگو و تبادل نظری برقرار نیست.

رئیس همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق اضافه کرد: البته تقریباً به صورت ماهانه در شورای شهر جلساتی با حضور ناظران شورا در کمیته‌های نما برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات به اشتراک گذاشته می‌شوند. اما بقیه اعضای کمیته‌های نما از جمله اعضای هیأت علمی به عنوان اساتید دانشگاهی یا اساتید طرح‌های شهری یا معاونان شهرداران مناطق در بحث کمیته‌های نما با یکدیگر گفت‌وگویی ندارند.

اعطا با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه‌سازی گفت‌وگوی اعضای کمیته‌های نما در مناطق ۲۲ گانه عنوان کرد: به نظر می‌رسد برگزاری همایش‌های فصلی می‌تواند زمینه گفت‌وگوی مشترک را برای اعضای کمیته‌های نما در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ایجاد کند. به همین منظور اتاق‌های فکر ۶گانه‌ای تشکیل و به دنبال آن نمایندگانی از این اتاق‌ها انتخاب شده تا در پنل‌های همایش فصلی شرکت کنند و با یکدیگر به صورت عمومی به گفت‌وگو بپردازند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی ارائه فعالیت‌ها به صورت جمعی دارای بازتاب بیشتری است اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر به عنوان کارشناسان طراز اول در کمیته‌های نما و حوزه سیما و منظر شهری فعالیت می‌کنند. این افراد می‌توانند در قالب یک NGO و تشکل، اهداف مشترکی را به صورت تدریجی دنبال و به یک جمع‌بندی برسانند.

به گفته رئیس همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق این افراد می‌توانند مسایل مرتبط با ارتقاء سیما و منظر شهری را هدف‌گذاری کرده و به صورت جدی دنبال کنند.

اعطا تأکید کرد: حضور اعضای کمیته‌های نما در کنار یکدیگر در قالب همایش‌های فصلی می‌تواند به اجرایی کردن مصوبه شورای شهر تهران کمک کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان