//
کدخبر: ۱۹۸۳۹۵ //

بررسی موضوع حیات شبانه در هیأت مرکزی حل اختلاف

اعطا در مورد موضوع حیات شبانه اظهار داشت: در این زمینه مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم که شهرداری بر اساس آن ملزم به برنامه‌ریزی شد و اکنون در هیأت مرکزی حل اختلاف مسئله مطرح شده و جلساتی اخیراً برگزار شده است.

 بررسی موضوع حیات شبانه در هیأت مرکزی حل اختلاف
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری درباره واگذاری املاک در دوره‌ای از شهرداری و پیگیری برای بازپس‌گیری‌، اظهار داشت: اوایل دوره پنجم در شورا مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن طرحی از کمیسیون نظارت و حقوقی وجود داشت و شهرداری برای واگذاری حق بهره‌برداری املاک بر اساس آن باید از شورا مجوز بگیرد و همه موارد به شورا اعلام شود.

 وی افزود: در مورد املاکی که پیش از  این واگذار شده بود جهت بهره‌برداری چندین جلسه با مسؤولان مختلف داشتیم و آمارهایی از سازمان املاک دریافت شد ولی اینکه ارائه نکردند و آمار در صحن آورده نشد، استدلال شهرداری این است که اقدامات به نتیجه قطعی نرسیده است.

* اجرای طرح‌های مختلف شهرداری باید ملزم به پیوست اجتماعی باشد

وی در مورد خیابان 30 تیر و سوالی مبنی بر اینکه چرا این منطقه برای پیاده‌راه‌سازی پیوست اجتماعی ندارد،‌گفت:‌هر اقدامی در فضای شهری لازم است که با پیوست اجتماعی همراه باشد ولی به طور کلی در شهرداری این امر خیلی مسبوق به سابقه نبوده و اگر هم بوده چندان جدی گرفته نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان داشت: در طرح‌های مختلف شهرداری نه صرفا طرح‌های مربوط به پیاده‌راه‌سازی حتی طرح‌های ترافیکی هم پیوست اجتماعی لازم دارند و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد سوال خبرنگار فارس مبنی بر انجام تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته از شهرداری تهران اظهار داشت: این مسئله در دستور کار قرار دارد و مراحل مختلفی در این زمینه صورت گرفته است بر همین اساس فرآیندی در شورای شهر تعریف شده که البته طولانی‌مدت است و تعدادی از اعضا باید درخواست دهند و پس از اینکه تقاضا مطرح شد در هیأت تحقیق و تفحص مسئله مطرح شود و از زمانی پس از آن موضوع محرمانه می‌شود.

* چندین طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در دستور کار است

اعطا گفت:‌علت اینکه در مقطعی تحقیق و تفحص طولانی می‌شود این است که قانون می‌گوید موضوع باید محرمانه باشد و اکنون چند طرح تحقیق  و تفحص از شهرداری در شورای شهر در دستور کار است از جمله تحقیق و تفحص از شهرداری به دلیل مؤسسه همشهری و موضوع دیگر تحقیق و تفحص به دلیل املاک واگذار شده که هر کدام در مراحل مختلفی قرار دارند و اگر قرار باشد گزارشی ارائه دهیم به دستگاه قضا اعلام خواهد شد.

* بررسی موضوع حیات شبانه در هیأت مرکزی حل اختلاف

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوع حیات شبانه اظهار داشت: در این زمینه مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم که شهرداری بر اساس آن ملزم به برنامه‌ریزی شد و اکنون در هیأت مرکزی حل اختلاف مسئله مطرح شده و جلساتی اخیراً برگزار شده است.

اعطا افزود: از طرف فرمانداری نامه‌ای به شورا آمده و تصمیمی در هیأت مرکزی حل اختلاف گرفته شده که بر اساس آن اتخاذ تصمیم در مورد حیات شبانه نیاز به بررسی بیشتر دارد و اتفاق آراء این بوده است که تصمیم جهت رفع ابهامات موجود باید انجام گیرد و بر اساس آن از فرماندار و رئیس شورای شهر نیز دعوت شده که در جلسه آتی هیأت مرکزی حل اختلاف شرکت کنند.

وی گفت: متأسفانه در زمینه موضوع حیات شبانه به صورتی عمل شده که در فضای عمومی به نظر می‌رسد اختلاف نظر جدی وجود دارد. کمیسیون مشغول بررسی این مسئله است و آنچه مشخص بوده این است که برای محقق شدن حیات شبانه باید زیرساخت‌ها فراهم شود ما هم تردیدی نداریم و باید با تعامل دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌مدخل تصمیم انجام گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۳۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان