//
کدخبر: ۲۰۹۰۴۴ //

رییس شورای عالی زکات کشور: پرداخت زکات مستحبی در کشور بیشتر شد

رییس شورای عالی زکات کشور گفت : در برخی از استان ها، کشاورزان، باغ داران و تولید کننده محصولات غیرمشمول زکات واجب به صورت اختیاری به پرداخت زکات مستحبی روی آورده اند و این امر پسندیده در حال گسترش است.

رییس شورای عالی زکات کشور: پرداخت زکات مستحبی در کشور بیشتر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام سیدرضا تقوی امروز دوشنبه در نشست خبری در گرگان اظهار داشت: برخی محصولات زراعی و باغی مشمول زکات واجب نمی شوند اما برخی زارعان مثلا پسته کاران کرمان در بخش پرداخت زکات غیر واجب پیش قدم شده اند و اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رقم خوردن است.

بر اساس فقه اسلام، گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات می شوند 

وی با اشاره به  شرایط عمومی کشاورزی و تولید محصولات مشمول پرداخت زکات در کشور گفت : ظرفیت فعلی پرداخت کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است

در حال حاضر سالانه رقم ۴ میلیارد ریال در کشور به عنوان وجوهات زکات دریافت می شود که بهره وری فعلی زراعت و سایر محصولات به نحوی است که تا  بیش از دو و نیم برابر رقم فعلی  امکان دریافت زکات وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی افزود : سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال سهم گلستان در بخش زکات که این استان بعد از خوزستان و فارس در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی کفت که حدود ۴۰درصد از کل زکات جمع آوری شده کشور برای امور عمرانی و خدمت رسانی به مردم و از جمله سیل زدگان گلستان هزینه شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همه اقلام موردنیاز در کشور تولید و حتی به برخی از کشورها نیز صادر می‎شود، یادآور شد: باید بستر تولید در بخش کشاورزی فراهم شود و در صورتی که کشاورزی را رونق دهیم گرایش مردم به آن بیشتر خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۰۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان