//
کدخبر: ۱۸۲۸۸۶ //

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای جبران خسارات بخش کشاورزی گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی گلستان به 700 میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض نیاز داریم که 320 میلیارد تومان مصوب شده و تاکنون 162 میلیارد تومان پرداخت شده است.

700 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای جبران خسارات بخش کشاورزی گلستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 مختار مهاجر عصر امروز جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: در بخش کشاورزی پتانسیل استان در سال 1397 با وجود بارندگی کم، 4 میلیون و 983 هزار تن با ارزش 8 هزار و 505 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه 12 محصول تولیدی در گلستان در کشور مقام اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است، افزود: گلستان در تولید زیتون مقام ششم و در تولید توتون مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تأکید کرد: کشاورزی به عنوان شغل پایدار مردم گلستان باید تقویت شود و اکثر محصولات تولیدی گلستان استراتژیک است و در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیر به‎سزایی دارد.

مهاجر تأکید کرد: در حالی که تعهد اشتغال سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته 2 هزار و 500 شغل بوده است  3 هزار و 454 شغل دارای بیمه تأمین اجتماعی ایجاد و در سامانه ثبت شده است، همچنین با احتساب 2 هزار نفری که از تسهیلات بهره‌مند شدند در مجموع 5 هزار و 469 شغل در بخش کشاورزی استان گلستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سیلاب حدود 2 هزار میلیارد تومانی به فعالیت‌های بخش کشاورزی استان گلستان خسارت وارد کرد، افزود: سیلاب به 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان خسارت صددرصدی وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تا سه ماهه آینده برگشت اشتغال به بخش کشاورزی را خواهیم داشت اما یک دوره را از دست دادیم، اذعان کرد: برای جبران خسارات سیل به 700 میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض نیاز داریم که 320 میلیارد تومان مصوب شده و تاکنون 162 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان