//
کدخبر: ۱۵۹۸۵۷ //

سهم ارزش افزوده کشاورزی در آذربایجان‌غربی به ۲۵ درصد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سهم ارزش افزوده کشاورزی در استان ۲۵ درصد و نصف بیشتر سهم ارزش افزوده خدمات در استان در بخش کشاورزی بوده و ۳۲ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است.

سهم ارزش افزوده کشاورزی در آذربایجان‌غربی به ۲۵ درصد رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

عصر امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با حضور محمدعلی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، محمود فتاح‌الجنان مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام ساجدی‌نژاد مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، نادر قاضی‌پور، سیدهادی بهادری و روح‌الله حضرت‌پور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس، رسول جلیلی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان و اسمعیل کریم‌زاده رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

رسول جلیلی در این مراسم با بیان اینکه از نظر منبع درآمدی و اقتصادی، کشاورزی در آذربایجان‌غربی در جایگاه نخست قرار دارد اظهار کرد: سهم ارزش افزوده کشاورزی در استان ۲۵ درصد و نصف بیشتر سهم ارزش افزوده خدمات در استان در بخش کشاورزی بوده و ۳۲ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به واسطه خشک شدن دریاچه ارومیه محدودیت‌هایی در کشت محصولات باغی و زراعی استان وجود داشته که نیازمند کار تیمی است، عنوان کرد: برای رفع این تهدید بزرگ باید یک راهکار مناسب به همراه اصلاح وضعیت کشاورزان داشت چرا که برای موفقیت باید همه با هم همدل بوده و کار تیمی انجام دهند.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کشاورزی در آذربایجان‌غربی بر اساس نظام خرده‌ دهقانی است و در این نظام بهره‌برداری اقتصادی برای کشاورز بسیار کم بوده و تنها کشاورز قادر به تأمین هزینه‌های مربوط به معیشت خود است و نمی‌تواند برای آینده سرمایه‌گذاری کند.

وی بیان کرد: در مدیریت جدید برنامه‌ریزی‌ها بیشتر بر روی پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه به عنوان هدف اول سازمان جهاد کشاورزی استان متمرکز است که در طی آن همزمان وضعیت معیشت کشاورزان با توجه به استفاده فناوری نوین در کشاورزی افزایش یافته و همچنین به احیای دریاچه ارومیه کمک شود.

تبلیغات رسانه‌ای بر علیه رئیس سابق جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ناجوان‌مردانه بود

حجت‌الاسلام سیدحامد ساجدی‌نژاد با اشاره به اینکه در چند سال اخیر نامهری‌های زیادی بر علیه اسمعیل کریم‌زاده، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی صورت گرفت، گفت: در این مدت تبلیغات مسموم زیادی نیز بر علیه وی انجام شد که هدف همگی آنها ترور شخصیتی بوده و گاهی این تبلیغات مسموم به گونه‌ای بود که گویا این افراد با یک دشمن خارجی طرف هستند و به طور کلی همه این تبلیغات رسانه‌ای ناجوان‌مردانه بود.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جامع‌الشرایط بودن و شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مطرح است، افزود: بهترین منشور در این زمینه سخنان حضرت علی‌(ع) است که انتخاب مدیران لایق را براساس سه معیار معرفی می‌کند که در این راستا تعلق خاطر به اقوام و مذاهب مختلف معنی ندارد و ایشان ابتدا تحصیلات، سابقه و حسن تدبیر، دوم معیارهای ارزشی از جمله رفتارهای قابل قبول مانند رعایت حقوق ارباب رجوع و کارمندان، گشاده‌رویی و سومین معیار نیز براساس آیات قرآن و احادیث را معیار مدیر اصلح برمی‌شمرد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اگر مدیری بتواند در خدمت دین و مکتب و مردم باشد در این صورت طبق آیات قرآن کریم مصداق خلیفه‌الله است، ادامه داد: برای برخوردار شدن نیروهای قراردادی استان از مزایای قانون توسعه مناطق عملیاتی جای تقدیر از استاندار آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی تصریح کرد: اما طبق قانون برخورداری از مزایای استان‌های مرزی مستثنی شدن مناطق آزاد موجب ناراحتی کارمندان چندین شهر استان شده است که جزء مناطق آزاد هستند که امید می‌رود با پیگیری‌های صورت گرفته این موضوع نیز حل شود چرا که مردم در مناطق آزاد از مزایای زیادی برخوردار نیستند.

مردم باید قدر مدیران بومی را بدانند

نادر قاضی‌پور در این جلسه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در تولید چندین محصول کشاورزی از جمله سیب، چغندر قند و عسل مقام نخست کشوری را دارد، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی کشور است که باید این مزیت را نیز حفظ کرد و در این راستا توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اسمعیل کریم‌زاده از مدیران باسابقه آذربایجان‌غربی بوده که مانند شهید باکری و قربان‌علی سعادت از جهاد سازندگی فعالیت خود را شروع کرده و در آنجا رشد کرده‌اند، گفت: باید قدر افراد بومی را دانست و به آنها کمک کرد تا رشد کرده و به سرزمین خود خدمت کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارمندان و کارکنان ادارات آذربایجان‌غربی از پاک‌ترین‌ افراد در سطح کشور هستند، تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی و ارومیه هزار و ۷۰۰ مکتب و هیأت مذهبی وجود دارد که این نشان از علاقه مردم این دیار به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و همین موضوع باعث شده که فساد و تخلف در ادارات استان بسیار کم باشد.

در کارنامه رسولی جلیلی معاونت صنایع و اقتصادی سازمان صنعت و معدن استان، معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان، معاونت مدیر طرح و برنامه جهاد کشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان، معاونت مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی وقت، کارشناس کشاورزی در مراکز خدمات روستایی شهرستان‌های ارومیه و تکاب و مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ به چشم می‌خورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان