//
کدخبر: ۲۰۷۶۵۲ //

غدیرخم عید کل بشریت است/طلاب باید آگاه به زمان باشند

استاد حوزه‌های علمیه اردبیل گفت: عید غدیرخم نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت عید بزرگی محسوب می‌شود.

غدیرخم عید کل بشریت است/طلاب باید آگاه به زمان باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

 همزمان با فرار رسیدن عید غدیرخم بعد از ظهر امروز، آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه استان اردبیل در مسجد جامع این شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسن عابدیان، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: عید غدیرخم نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت عید بزرگی محسوب می‌شود و اینکه وجود و سخنان حضرت علی(ع) می‌تواند کل عالم را اصلاح کند غیرقابل انکار است.

وی افزود: حکم غدیرخم از سوی خداوند خطاب به پیامبر مبنی بر معرفی حضرت علی(ع) به‌عنوان ولی و امام امت، مهم‌ترین حکم خداوند به پیامبر (ص) است و تمام رسالت پیامبر اسلام در عمل به این حکم خلاصه می‌شود.

وی در خصوص آئین معمم شدن طلاب اردبیلی تصریح کرد: طلاب گرامی باید آگاه به زمان باشند و مسائل روز دنیا را رصد کنند چرا که در  عصر حاضر نیاز مبرم به آگاهی از زمان و پاسخگویی به مسائل روز، توسط روحانیون ضروری است.

عابدیان گفت: کلید موفقیت طلاب تازه معمم شده داشتن اخلاص است، چرا که داشتن اخلاص و خدایی بودن انسان را در تمام مراحل زندگی و آخرت موفق و سربلند می‌کند.

در ادامه این مراسم پرچم متبرک حرم مطهر حضرت علی (ع) در مسجد جامع اردبیل به اهتزاز در آمد و مورد استقبال خیل عظیمی از مردم عاشق ولایت و امامت اردبیلی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان