//
کدخبر: ۲۰۷۱۴۶ //

آغاز اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در کشور

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در کشور آغاز شده است تا در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها و بهبود ‌ارتباط داخلی آن‌ها گام بردارد.

آغاز اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، معصومه ابتکار در دیدار با امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در کشور آغاز شده است تا در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها و بهبود ‌ارتباط داخلی آن‌ها گام بردارد.

وی ورود تکنولوژی به میان خانواده‌ها را غیرقابل حذف بر شمرد و افزود: توسعه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در جامعه باعث شده که فاصله‌ها در دهکده جهانی کمتر شوند و برای مدیریت این موضوع باید از مدارس و آموزش و پرورش اقدام کنیم.

ابتکار تصریح کرد: برخی از روستاهای کشور خانواده ها دختران زیر ۱۳ سال خود را به عقد پسران با اختلاف سنی بیشتر در می‌آورند که متاسفانه این مساله به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مساله کودک همسری، آینده خوبی را برای زنان متصور نیست، افزود: کودک همسری بار روانی و فرهنگی برای دخترانی که زود ازدواج کرده‌اند دارد و از لحاظ بهداشتی نیز باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار کرد: بیکاری دختران تحصیل کرده در روستاها قابل لمس است و برای اعطای تسهیلات مناسب می‌توانند در کنار شریک زندگی خود طرح‌های خوبی را شروع کنند که علاوه بر اشتغال خود دیگران را نیز از آن بهره‌مند کنند.

وی وجود صندوق‌های اعتباری روستاییان را یادآور شد و گفت: با بهره‌گیری از اعتبار این صندوق‌ها در راستای مهارت‌آموزی و آموزش‌های لازم در حوزه‌های بهداشتی، پزشکی و خدمات درمانی و پرستاری زنان روستایی می‌توان به ارتقای فرهنگی دست یافت.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز به ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید طرح‌های مذهبی و آشنایی آن‌ها را با تدابیر اسلامی بیشتر آشنا کنیم.

عاملی ورود حوزه زنان و خانواده دولت به ارتقای فرهنگ اسلامی و کاهش اختلافات اجتماعی را قابل تقدیر دانست و از معاون امور زنان خانواده رییس جمهور خواست برای حل مشکلات خانواده‌ها و پدیده‌های ناهنجار فرهنگی بصورت ریشه‌ای عمل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان