//
کدخبر: ۱۱۰۵۳ //

فرهنگ‌سازی لازمه ارتقای اطلاعات مردم از مجاری قانونی است

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در جامعه ما اطلاعات کافی از مجاری قانونی نداریم چراکه در این بخش فرهنگ‌سازی نشده است.

سیداحسن علوی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز استقلال کانون وکلا و  تحلیف  و اعطای پروانه وکالت پایه یک ۲۷ کارآموز وکالت استان اظهار کرد: شرایط جامعه در حال حاضر یک جامعه ملتهبی است که آسیب‌های اجتماعی روز به روز بیشتر جامعه را می‌آزارد.

وی به آسیب های اجتماعی موجود اشاره کرد و افزود: اعتیاد، خیانت، خودکشی، خشونت، سرقت، فضای مجازی که تمام مرزها را شکسته، جامعه را در معرض تهدید قرار داده است.

علوی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور داریم و ورودی زندان‌ها هر سال ۶۰۰ هزار نفر است، اعلام کرد: هر سال تعداد زنان سرپرست خانوار افزایش می‌یابد و و این آمار در حال حاضر به دو هزار و ۳۲۵ نفر در سطح کشور رسیده است.

وی مسئله تصادف و میزان مرگ و میر مردم بر اثر تصادف را یکی دیگر از معضلات جامعه دانست و گفت: سالانه ۱۹ هزار نفر برا اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تاثیر خانواده‌ها از جرائم در حوزه‌های مختلف را واقعا نگران دانست و بیان کرد: در حال حاضر جامعه با کاهش قابل توجه اعتماد اجتماعی به دلایل متعدد همچون چک‌های بلامحل ، ازدواج سفید، فضای مجازی مواجه است.

وی بیان کرد: قانون اساسی یک قانون مترقی است، ولی در کشور هر قانونی که به مرحله معنا می‌رسد، گیر می‌کندچراکه همه بخش نامه و قوانین سخت‌گیرانه است.

علوی افزود: تعبیر همه مردم از قانون، یک قانون سخت گیرانه است و کسانی که در بدنه دولت در استان ارائه خدمت می‌کنند تعبیر درستی از قانون ندارند.

وی به وجود ۵۲ هزار وکیل در کشور اشاره کرد و افزود: اگر ۵۰ درصد از ۱۵ میلیون پرونده‌ مجود در دستگاه قضا، پرونده پیچیده قضایی باشد، نیاز به افراد خاص و مجرب دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده داریم که اگر برای هر وکیل از جامعه ۱۵ هزار وکلایی کشور هر ماه چهار پرونده را در نظر بگیریم، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده را شامل می‌شود و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده موجود در دستگاه قضا بدون‌وکیل می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استقلال وکیل باید در پرونده های قضایی مشهود باشد، اعلام کرد: هیچگاه نمی‌توان در یکجا هم وابستگی و هم استقلال را در کنار هم داشته باشیم.

علوی اعلام کرد: در جامعه ما اطلاعات کافی از مجاری قانونی نداریم چراکه در این بخش فرهنگ‌سازی نشده است.

وی در پایان یادآور شد: باید میز وکلا مجلس و کانون وکلای مجلس تشکیل شود چراکه ما به دلیل مسائل حاشیه‌ای از مسائل دیگر غافل شده ایم و تشکیل این میز می‌تواند در این امر ما را کمک کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان