//
کدخبر: ۲۰۷۰۳۷ //

آقایان شورا با دست پس می‌زنند، با پا پیش می‌کشند!

دو روز دیگر انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان برای سال سوم برگزار خواهد شد، انتخاباتی که در فضای مجازی گمانه‌زنی‌هایی برای آن وجود دارد اما در واقعیت اعضای شورا نظر قطعی برای آن اعلام نمی‌کنند.

آقایان شورا با دست پس می‌زنند، با پا پیش می‌کشند!
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا رسولی: یکم شهریورماه سال 1396 بود که مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شد.

شورایی که برخلاف سایر ادوار کاملا مردانه بود و انتظار می‌رفت که حواشی این دوره به علت این ترکیب کمتر از سایر دوره‌ها باشد.

همین شورای مردانه در حضور مسؤولان استانی، اعضای شورای شهر زنجان قسم یاد کردند که در حفظ امانت و انجام وظایف خود و خدمت به مردم در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام کنند.

امروز دو سال از زمانی که اعضای شورای شهر قسم خدمت‌رسانی یاد کردند می‌گذرد، دو سالی که برخلاف تصورات کم حاشیه هم نبود.

از ابتدای انتخاب شهردار گرفته تا مشاوران شهردار، حواشی مربوط به جذب نیرو و واگذاری نیروهای فضای سبز و امور شهر به بخش خصوصی، سفر برخی از اعضای شورای شهر به ژنو تا تغییر مسیر اتوبوس‌های درون شهری و ... موضوعاتی است که هنوز هم پرونده ٱن بسته نشده و همچنان مباحثی در این باره وجود دارد.

در این دوره اما اتفاقات مثبتی هم در شهر رخ داد، افتتاح پل‌ سیدالشهداء، ساخت یک ساله پل امام حسن مجتبی (ع)، تعیین تکلیف پروژه سبزه‌میدان، افتتاح مرکز کنترل ترافیک و ... چند پروژه مهم دیگر از جمله اقداماتی بود که در این دوره دو ساله رخ داد.

حالا شورای شهر زنجان به نیمه راه رسیده و قرار است، روز دوشنبه هیأت رئیسه شورای شهر زنجان برگزار شود، اما برخلاف سنوات گذشته امسال انتخابات هیأت رئیسه فروغ چندانی ندارد و در ظاهر هیچ یک از آقایان حاضر نیستند مسؤولیت سنگین ریاست شورا را عهده‌دار شوند.

هرچند که در فضای مجازی رئیس انتخاب شده و ترکیب هیأت رئیسه نیز مشخص شده اما اعضای شورای شهر متفق‌القول معتقدند که گمانه‌زنی‌های فضای مجازی شایعه‌ای بیش نیست و ممکن است در واقعیت اتفاقات دیگری رخ دهد که شاید با موضوعات مطرح شده در فضای مجازی مطابقت نداشته باشد.

برای اینکه نظرات اعضای شورای شهر را در این باره بدانیم به سراغ تک تک اعضا رفتیم تا نظرات آنها را درباره رئیس شورا و همچنین تمایل آنها به این سمت بدانیم که پاسخ اعضای شورای شهر به ترتیب پاسخگویی به شرح زیر است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه روز دوشنبه همین هفته انتخابات هیأت رئیسه برگزار می‌شود، اظهار کرد: طبق روال قانونی باید تا قبل از یکم شهریورماه تکلیف انتخابات و رئیس و اعضای هیأت رئیسه مشخص شود هرچند که امکان برگزاری آن با چند روز تأخیر هم وجود دارد.

*ریاست شورای استان و شهر منافاتی باهم ندارد

سجاد خدایی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ عضوی به صورت رسمی آمادگی خود را برای کاندیدا شدن در ریاست اعلام نکرده است، گفت: قطعا تا قبل از برگزاری جلسه کاندیداها اعلام آمادگی می‌کنند و اگر رایزنی هم باشد قبل از جلسه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این جلسه علاوه بر رئیس نایب رئیس، منشی و و رؤسای کمیسیون‌ها نیز با تغییر ترکیب هیأت رئیسه مشخص خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان که ریاست شورای استان را نیز بر عهده دارد، درباره کاندیدا شدن خود برای ریاست شورای شهر زنجان گفت: هیچ منافاتی با حضور بنده در ریاست شورای استان و ریاست شورای شهر وجود ندارد و منع قانونی در این باره نیست، ولی بنده فعلا تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ام.

*فعالیت در کسوت ریاست سرعت برنامه‌ها را افزایش می‌دهد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: در کسوت ریاست شورا اهداف و برنامه‌ها با کیفیت و سرعت بیشتری پیش می‌رود.

حمیدرضا حمیدی در ارتباط با کاندیدا شدن برای ریاست شورای شهر و موضوعات مطرح شده در فضای مجازی درباره رئیس شدن خود گفت: مزیت رئیس شورا این است که کیفیت نظارت و سیاست‌گذاری در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: تصمیم قطعی در این رابطه را فردا عصر با توجه به آخرین تحولات خواهم گرفت.

 *جایگاه رئیس شورا با بقیه خیلی فرق دارد

رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان نیز  در ارتباط با بحث مطرح شدن ریاست وی در شورای شهر در فضای مجازی گفت: هر چیزی در این دنیا محتمل است ولی تاکنون بنده برای ریاست اعلام آمادگی نکرده‌ام.

عباس راشاد افزود: البته معتقدم رئیس شورا نقش بسزایی در عملکرد بهتر شورای شهر دارد و قطعا ارتباط بیشتر با مردم و رسانه‌ها از سوی وی موجب عملکرد بهتر شورا خواهد شد.

وی افزود: اگر برخی تلقی دارند که رئیس شورا فرقی ندارد، این درست نیست و رئیس شورا با بقیه فرق دارد و ما مسؤولیت امور اداری و امور مالی را به رئیس شورا می‌سپاریم و رئیس شورا باید برای این فرق و مسؤولیت ارزش قائل شود.

* بنده هیچ اعلام آمادگی برای ریاست شورا نکرده‌ام

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: بنده هیچ اعلام آمادگی برای ریاست شورا نکرده‌ام و دلایل خودم را دارم.

کاظم افشارچی در ارتباط با مزیت رئیس شورای شهر نسبت به سایر اعضا نیز اظهار کرد: رئیس شورا مزیت قابل توجهی نسبت به سایر اعضا ندارد.

*کاندید ریاست نشده‌ام

رئیس فعلی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ارتباط با انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بنده برای ریاست اعلام آمادگی نکرده‌‎ام اما این را با قاطعیت می‌گویم که رئیس شورا هیچ مزیتی نسبت به سایر اعضا ندارد و هرکسی برداشت دیگری از این جایگاه دارد، قطعا در اشتباه است.

اسماعیل دویران افزود: برعکس سایر دستگاه‌ها که رئیس می‌تواند اختیارات را داشته باشد ولی در شورا این نیست که خود رئیس شورا شخصا کاری را انجام دهد و وظایف شخص شورا نیز کاملا مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به نظم دبیرخانه‌ای مربوط به رئیس شوراست، گفت: اما در عین حال رئیس شورا نمی‌تواند به هیچ یک از اعضای شورا امر و نهی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شورا یک نهاد جمعی است و در هر امری نظرات همه اعضا احصا می‌‎شود، ادامه داد: بر همین اساس هر موضوعی که رئیس شورا در جلسات مطرح می‌کند، نظرات همه اعضا است.

*تا این لحظه برای ریاست کاندید نشده‌ام

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره گفت: بنده تا این لحظه برای ریاست شورای شهر کاندید نشده و اعلام آمادگی نکرده‌ام.

رحمان احمدی با بیان اینکه همه موضوعات مطرح شده در فضای مجازی و کمپین‌های مختلف را تکذیب می‌کنم، اضافه کرد: اما منکر این موضوع نیستم که شاید روند طوری باشد که کاندید شوم ولی هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام.

* مهمتر از ریاست حفظ جایگاه شوراست

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این رابطه اظهار کرد: بنده قطعا در این انتخابات شرکت نخواهم کرد و دوست دارم به عنوان یک عضو فعالیت داشته باشم.

احمد نصیری با اشاره به اینکه رئیس بودن مزایای دیگری نسبت به بقیه ندارد و حتی وقت بیشتری نیاز دارد، افزود: از نظر حق جلسه  و .. رئیس شورا هیچ مزایایی نسبت به بقیه ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه برای بنده مهم است این است که جایگاه و اقتدار شورا حفظ شود و در بین دستگاه‌های اجرایی این جایگاه محفوظ باشد و شخصی که رئیس شورا می‌شود باید بتواند این رویه را رعایت کند.

*به دنبال ریاست شورا نیستم

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این رابطه گفت: بنده نه این سال نه هیچ سالی کاندید ریاست نبودم و نیستم و از ابتدا نیز چنین نیتی نداشتم، حتی می‌توانم اعلام کنم که برای سال آینده نیز قصد کاندید شدن ندارم.

مسعود مرادخانی با اشاره به اینکه تلاش بنده در کسوت عضو شورای شهر پیشبرد امور شهری است، گفت: در این رابطه نهایت تلاشم را خواهم کرد.

* بنده برای ریاست شورای شهر اعلام آمادگی نکرده‌ام

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره گفت: بنده برای ریاست شورای شهر اعلام آمادگی نکرده‌ام.

امامعلی دادخواه با اشاره به اینکه مشغله ریاست شورا نسبت به سایر بیشتر هم است، افزود: اما در ارتباط با سیار موضوعات رئیس شورا نیز نسبت به سایر اعضا مزیت خاصی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان