//
کدخبر: ۲۰۶۷۹۷ //
استاندار کرمانشاه در حاشیه جلسه ستاد اربعین :

شواهد و قرائن نشان میدهد مرز خسروی در حال بازگشایی است/هیچ قطعیتی در بازگشایی مرز خسروی وجود ندارد

نشست خبری ستاد اربعین استان به ریاست استاندار کرمانشاه وبا حضور معاون وزیر کشور در سالن تدبیر کاخ استانداری برگزار شد.

شواهد و قرائن نشان میدهد مرز خسروی در حال بازگشایی است/هیچ قطعیتی در بازگشایی مرز خسروی وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس بازوند در این جلسه اظهار داشت: در این هفته سه جلسه در رابطه با اربعین برگزار شد و خوشبختانه شواهد و قرائن نشان می دهد که مرز خسروی در حال بازگشایی است و تا دولت عراق عنوان نکند هیچ قطعیتی وجود ندارد اما به نظر می آید بازگشایی صورت گیرد.

وی افزود:  با توجه به لغو روادید بازگشایی این مرز یک ضرورت است در سالهای گذشته استان های معین ما را در این مورد حمایت میکردند امیدواریم امسال هم این اتفاق بیفتد.

بازوند تصریح کرد: پارکینگ های مختلفی احداث شده و جانمایی صورت گرفته و برای جابجایی زائرین از قصرشیرین به مرز خسروی بالغ بر ۳۰۰دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه گفت:زیر ساخت هایی برای کشور عراق مهیا کرده ایم و ممکن است از مرز تا خانقین هم کمک های به عراق انجام شود که باید با اتوبوسها هماهنگ شود.

در ادامه این جلسه مهندس مهرداد سالاری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه هم اظهار داشت:

زیر ساخت های مرز خسروی  نسبت به استان ایلام بهتر است امسال این زیر ساخت ها باید ۲ و ۲دهم برابر آماده باشد .

معاونت عمرانی استانداری افزود: در مصوبات هماهنگی راهداری طرح جامع اربعین را به جای خوبی رساندیم و ۶استان هم پیمان شدیم که کرمانشاه به نمایندگی از چهار  استان که تقلیل پیدا کرد طرح خاص و برنامه ریزی شده در نظر بگیرد.

 مهندس سالاری گفت: مسافرین از سه طریق ارتباطات جاده ای،ریلی و هوایی وارد استان می شوند و در برنامه ای که در نظر گرفته شده ۵ پارکینگ بزرگ را تدارک دید ه ایم که تعیین کنیم تا کجا سرویس نقلیه عمومی و خصوصی تردد کنند و در نظر داریم این پارکینگ ها را به بخش خصوصی تحویل دهیم  که خدمات سرویس دهی و استراحت موقت در این پارکینگ ها انجام شود.

وی تصریح کرد: در زمینه خدمات ارتباطی نقاط کور را شناسایی کردیم و در ماه آینده این پوشش دهی را انجام خواهیم داد.

سالاری در ادامه از برنامه ریزی در مورد کارخانه یخ و کارخانه یخ سیار و بسته بندی آب را در مسیر حرکت زائرین خبر داد و گفت:

در کل مسیر سیستم پایش تصویر انجام خواهد شد ومشکلات تعدادی از نقاط حادثه خیز رفع شده و تعدادی هم در دست اقدام است.

وی تعداد خروجی  های گمرک را ۵۸ گیت اعلام کرد و افزود: پیش بینی شده در هر دقیقه حدود ۱۲۰ نفر از این گیت ها خارج شوند.

سالاری همچنین با اشاره به پاکسازی زباله ها گفت: سال قبل شهرداری منطقه ۱۴تهران هم با ما همکاری داشت امسال هم خواستار کمک این عزیزان هستیم.

معاونت عمرانی استانداری بیان داشت : از میراث فرهنگی کمک گرفته ایم تا در زمینه خروج ارز از کشور برنامه ریزی شود و خدمات و غرفه هایی از صنایع دستی در مسیر قرار گیرد.

مهندس سالاری افزود: از ۱۸ استانی که با ناوگان عمومی برای زیارت عتبات عالیات می آیند ۷ استان به سمت خسروی هدایت می شوند که باید همه شرایط به شکل مطلوب برای آنان در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است براساس شنیده ها در صورتیکه شنبه وزیر کشور عراق جهت امضای تفاهنامه در تهران حضور پیدا کند بازگشایی مرز خسروی قطعی خواهد شد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۷۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان