//
کدخبر: ۲۰۶۶۶۸ //

مراسم سالروز شکست حصر پاوه برگزار می‌شود

فرمانده سپاه شهرستان پاوه گفت: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه روز شنبه ۲۶ مردادماه با حضور مردم و مسئولان در پاوه برگزار می‌شود.

مراسم سالروز شکست حصر پاوه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ ارسلان سلطانقلی، با اشاره به اینکه شهرستان پاوه با 640 شهید، 875 جانباز و 27 آزاده سرافراز ولایت‌پذیری و شجاعت خود را به همگان به اثبات رسانده است اظهار داشت: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه روز شنبه 26 مردادماه ساعت 9 صبح در سالن امام خمینی(ره) آموزش و پرورش با سخنرانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با حضور مردم و مسئولان در پاوه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان پاوه با بیان اینکه آرامش و امنیت موجود در کشور مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است گفت: بدون شک حماسه خونین پاوه حادثه‌ای بسیار مهم و دارای اهمیت خاص در تاریخ تحولات جمهوری اسلامی ایران بود و اهمیت این حادثه آنقدر بود که امام راحل(ره) مهمترین فرمان تاریخی خویش را صادر و امید دشمنان به سقوط انقلاب اسلامی را به یأس مبدل کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه عنوان کرد: در سال‌های نخست انقلاب 250 پاسدار کُرد محلی از پاوه پاسداری می‌کردند و این موضوع برای ضدانقلاب غیرقابل تحمل بود که چنین قدرت بزرگی را بپذیرد و اجازه دهد که اهداف انقلاب اسلامی توسط آنها در منطقه منتشر شود.

وی با بیان اینکه حزب دمکرات از سال‌ها قبل در پی تجزیه کردستان از ایران بود بیان کرد: هواداران این حزب انتظار می‌کشیدند تا زمان مناسبی برای اجرای این برنامه برسد و در فاجعه خونین پاوه عمال مسلح حزب دمکرات و همدستان آنها، افراد بی‌گناه کرد و غیر کرد و 25 پاسدار غیربومی و کرد محلی را به شهادت رساندند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه با اشاره به اینکه نیروهای دمکرات همه شهرستان پاوه به غیر از ژاندارمری و سپاه پاسداران را محاصره کرده بودند گفت: با گذشت زمان و ادامه جنایات توسط حزب دموکرات بیش از 60 پاسدار به فرماندهی شهید اصغر وصالی به پاوه رفتند تا به پاسداران محلی در حفظ امنیت شهر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در آن ساعات نیروهای دمکرات حلقه محاصره را تنگ‌تر و از هر طرف به شهر حمله می‌کردند عنوان کرد: در نیمه شب 24 مرداد 58 این حملات به اوج خود رسید و عده‌ای از پاسداران شهید و مجروح شدند.

سلطانقلی با بیان اینکه شهید چمران نیز به همراه تیمسار فلاحی فرمانده نیروی زمینی ارتش در تاریخ 25 مردادماه 58 با یک بالگرد از کرمانشاه عازم پاوه شدند بیان کرد: مهمات رزمندگان به پایان رسیده بود و همه ارتفاعات شهر به دست دشمن سقوط کرده بود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان معروف پاوه به دست دشمن افتاده و تمام 25 پاسدار مجروح که در آنجا بستری بودند، به طرز وحشتناکی به شهادت رسیدند گفت: از تمام کوه‌های اطراف، مقر پاسداران را به شدت می‌کوبیدند و ضدانقلاب با شهادت هر پاسدار یک قدم به تصرف پاوه نزدیک‌تر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه باران گلوله همچنان از هر طرف می‌بارید اما یکباره فریاد الله‌اکبر پاسداران به هوا بلند شد گفت: در آن مقطع امام خمینی(ره)  اطلاعیه‌ای تاریخی صادر کرد که اساس بزرگترین تحولات انقلابی کشور به شمار می‌رفت و اطلاعیه‌ای که سرنوشت را دگرگون کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرماندهی کل قوا را به دست گرفت و فرمان داد، ارتش باید در عرض بیست و چهار ساعت خود را به پاوه برساند و ضدانقلاب را قلع و قمع کند گفت: به محض انتشار فرمان تاریخی امام(ره)، همه‌ چیز تغییر پیدا کرد و پاسداران جوان خسته و مجروح، روحیه‌ای آتشین یافتند و دشمن قوی به سرعت روحیه خود را از دست داد و آتش گلوله دشمن کاهش یافت و به خوبی احساس می‌شد که عده کثیری از ضدانقلاب در حال فرار از صحنه نبرد هستند.

وی با بیان اینکه فرزندان انقلاب، با فرمان امام(ره) به دشمن هجوم برده و نشان دادند که معجزه‌ای بزرگ اتفاق افتاده است بیان کرد: فرمان امام امت آن چنان معجزه‌ای خلق کرد که در تاریخ به یادگار ماند.

بهشتی‌راد با با بیان اینکه بعد از فرمان حضرت امام(ره) از کل کشور نیروهای انقلابی از جمله شهید موسوی، شهید آیت شعبانی، شهیده مریم شیردل، شهید مقصودی، شهید سیفی، شهید عبدالله‌زاده به سمت جبهه پاوه اعزام شدند بیان کرد: شهید چمران فرماندهی عملیات آزادسازی پاوه را به دست گرفته و سرانجام شهر پاوه در 26 مردادماه آزاد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان