//
کدخبر: ۲۰۵۲۳۸ //
رییس سازمان صمت استان کرمانشاه:

۷۵ درصد ذخایر بیتومین کشور در در استان کرمانشاه

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: 75 درصد ذخایر بیتومین کشور در در استان کرمانشاه وجود دارد

75 درصد ذخایر بیتومین کشور در در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس دارابی رییس سازمان صمت استان با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 80 درصد از پهنه‌های موجود در استان کرمانشاه را آزادسازی کرده‌ایم وی افزود: کرمانشاه با دارا بودن 5 پهنه اکتشافی ازجمله اسلام‌آباد غرب، میانی، گیلان غرب، هرسین و سنقر با وسعتی بالغ‌بر 16 هزار کیلومترمربع دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نسبی زیادی در حوزه معدن است.

مهندس دارابی در ادامه تأکید کرد: در سال جاری در حوزه معدن، این سازمان 2 برنامه جدی در دستور کار خود قرار داده که از مهم‌ترین آن احیاء و توسعه معادن کوچک و نیز بازسازی و نوسازی و ایجاد واحدهای فرآوری به‌منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بود.

رییس سازمان صمت افزود: در سال 98، از محل بند الف تبصره 18، تسهیلاتی به این منظور مصوب شد که 50 درصد آن از محل منابع صندوق توسعه ملی و 50 درصد دیگر از منابع داخلی بانک‌ها در اختیار متقاضیان احداث واحدهای فرآوری با نرخ 12 درصد قرار گیرد.

مهندس دارابی در ادامه با بیان این مطلب که اقبال به سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بیشتر از گذشته است، افزودند: بیش از 75 درصد از ذخایر قیر طبیعی( بیتومین) کشور در استان کرمانشاه وجود دارد و زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش فرآوری این ماده معدنی ارزشمند فراهم می‌کند.

رییس سازمان صمت در پایان یادآور شد: استان کرمانشاه همچنین دارای مزیت‌های نسبی در حوزه معدن به‌ویژه مواد معدنی از قبیل منگنز، سیلیس، و گچ است که می‌تواند تبدیل به مزیت رقابتی جدیدی شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۲۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان