//
کدخبر: ۲۰۵۱۲۱ //

همایش بزرگداشت شهید آیت‌الله قدوسی در نهاوند برگزار می‌شود

دادستان نهاوند گفت: همایش بزرگ‌داشت شهید آیت‌الله قدوسی هم‌زمان با شهادت ایشان در نهاوند برگزار می‌شود.

 همایش بزرگداشت شهید آیت‌الله قدوسی در نهاوند برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدهادی مصطفوی بعد از ظهر امروز در جلسه اطلاع‌رسانی مراسم بزرگ‌داشت آیت‌الله شهید قدوسی که در محل بنیاد شهید نهاوند برگزار شد اظهار داشت: شهرستان نهاوند علمای بزرگ و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند شیخ علی‌اکبر نهاوندی، شهید حیدری، شهید قدوسی و غیره دارد که این نشان دهنده قدمت و تاریخ عظیم این شهرستان است و این علمای بزرگ باید بیشتر معرفی شوند.

وی تصریح کرد: با هم‌اندیشی مسئولان شهرستان به این نتیجه رسیدیم که برای معرفی بهتر شخصیت بزرگ و والای شهید آیت‌الله علی قدوسی یک کنگره ملی برگزار کنیم تا بتوانیم این شخصیت والا را بیشتر معرفی کنیم.

مصطفوی با بیان اینکه  این شخصیت والا بسیار مورد اعتماد حضرت امام(ره) بودند و قطعا این شخصیت بزرگ نیاز به معرفی بیشتری دارند. افزود: عضو شورای عالی قضایی و دادستانی کل انقلاب از مسئولیت‌هایی بود که بعد از انقلاب بر عهده شهید آیت‌الله قدوسی بود و ایشان آیین‌نامه دادگاه‌های انقلاب را نوشت و برخی از نیروهای معتقد به انقلاب را وارد سیستم قضایی کرد.

دادستان نهاوند بیان کرد: امسال با توجه به محدودیت زمانی که داریم قطعا نمی‌توانیم مراسم بزرگ‌داشت ایشان را در قالب یک کنگره را برگزار کنیم و تلاش می‌کنیم که حداقل  امسال یک همایش بزرگ‌داشت را برگزار کنیم و این همایش سنگ‌بنای برگزاری یک کنگره‌ ملی در سال‌های آینده باشد.

مصطفوی گفت: برای برگزاری این همایش دو کمیته اجرایی و علمی در نظر گرفته شده و این همایش هم‌زمان با شهادت ایشان در تاریخ 14 شهریور ماه با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود و سخنران این مراسم نیز یک مسئول کشوری است.

وی تاکید کرد: آیت‌الله قدوسی یک شخصیت بزرگ کشوری و علمی هستند و معرفی این شخصیت برجسته به نسل جوان و نوجوان ضروری است زیرا آن‌ها باید بدانند که شخصیت بزرگی مثل آیت‌الله قدوسی در نهاوند رشد یافته و به مقام دادستانی کل انقلاب رسیده است.

مصطفوی با اعلام اینکه علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا هشتم شهریور ماه به کمیته علمی این همایش ارائه دهند، اظهار داشت: از همین روی تلاش کرده‌ایم برای برگزاری این همایش از طرفیت جوانان، حوزه، بسیجیان و  دانشگاه‌ها‌ی شهرستان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این همایش فراخوان ارائه مقالاتی با موضوعاتی مانند شهید آیت‌الله قدوسی و نهضت حضرت امام خمینی(ره)، شهید آیت‌الله قدوسی و ویژگی‌های حوزه علمیه انقلابی، شهید آیت‌الله قدوسی و دادستانی و دفاع از حقوق شهروندی، آیت‌الله قدوسی و مبارزات سیاسی و اجتماعی، آیت‌الله قدوسی و نقش ایشان در هدایت فکری زنان و جامعه داده شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۱۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان