//
کدخبر: ۲۰۴۰۳۱ //

معاون وزیر آموزش و پرورش: معلمان جدید باید مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم را کسب کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان جدید باید مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم را جهت معلمی کسب کنند، گفت: معلمان و مدیران در نقش کارگزاران مدرسه باید بتوانند مباحث دینی فلسفه تربیتی اسلام را بازخوانی کنند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش: معلمان جدید باید مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم را کسب کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز در نخستین جشنواره خلاقیت معلمان و مدیران ابتدایی استان لرستان که در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های عملی و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در این نمایشگاه در باطن نشانه روشن از عزم و اراده ملتی دارد که علی‌رغم تمام سختی‌ها می‌خواهد فردای بهتر برای سرزمین خود رقم بزند.

وی افزود: پیغام روشن این دست‌سازه‌ها و فعالیت‌ها این است که استکبار جهانی نتوانسته و نخواهد توانست عزم و اراده ملتی که به دنبال استقلال است به بند و زنجیر بکشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش دست‌سازه‌های دانش‌آموزان را نشانه استقلال، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان کشور دانست و عنوان کرد: نقطه آغاز فرهنگ تولید، پرورش خلاقیت در بین کودکان و دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی است. ممکن است دنیای استکبار بتواند در کوتاه‌مدت نفت ما را تحریم کند ولی نمی‌تواند مغزهای ما را از اندیشه  و خلاقیت بازدارد.

وی بیان کرد: تجلی این اندیشه‌ورزی در همیاری مربیان و مدیرانی است که تلاش می‌کنند دانش‌آموزان به دور از حافظه‌محوری مهارت‌هایی برای پرورش خلاقیت یاد بگیرند.

حکیم‌زاده ضمن اشاره به فعالیت‌های معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: علی‌رغم شرایط دشواری که اخیرا بر این استان گذشت ما شاهد رشد خوب پوشش پیش‌دبستانی در سطح استان هستیم.

وی با تاکید به اینکه در سند تحول بنیادین یک چرخش اساسی وجود دارد، تصریح کرد: این چرخش اساسی از آموزش به امر مهم تربیتی صورت می‌گیرد، اگر قائل به اهمیت تربیت در مدارس باشیم به این خواهیم پرداخت که جایگزین شدن تربیت با آموزش چه تغییراتی را در وضعیت موجود مدارس به وجود می‌آورد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر مدارس ما به دنبال تربیت باشند معلمان و مدیران در نقش کارگزاران مدرسه باید بتوانند مباحث دینی فلسفه تربیتی اسلام را بازخوانی و بازنگری کنند، زیرا نتیجه تربیت آموزش و پرورش تمامی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که دوره آموزش ابتدایی دوره بنیادی شکل‌گیری شخصیت است، افزود: محصولی که ما براساس سند تحول بنیادین به دنبال آن هستیم رسیدن به مقام حیات طیبه انسانی و شان خلیفه‌الهی است.

حکیم‌زاده با تاکید به اینکه دانش‌آموز یک انسان صاحب کرامت است باید فعالیت‌ها ما نیز در راستای حفظ کرامت انسانی باشند، عنوان کرد: حذف آزمون‌های زائد، حذف آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و حذف کتاب‌های کمک آموزشی در راستای حفظ کرامت دانش‌آموزان بوده است.

وی بیان کرد: نباید با ایجاد رقابت، برچسب‌زدن، سرزنش کردن و تحقیر کردن دانش‌آموزان را در معرض قضاوت‌هایی قرار بدهیم که آینده آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ضمن یادآوری اینکه مدرسه باید مکانی برای موفقیت تمامی بچه‌ها باشد، تصریح کرد: ما به دنبال پایان دادن به نظام طبقه‌بندی شده‌ای که  سبب جداسازی دانش‌آموزان از هم می‌شود هستیم و امیدواریم روزی در نظام جمهوری اسلامی ایران بجای برسیم که مدرسه آینه تمام‌نمای انسجام اجتماعی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید یک بازنگری و بازخوانی در نقش معلم و مدیران به عنوان راهبران امر مهم تربیت انجام گیرد، افزود: معلمان جدید باید مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم را جهت معلمی کسب کنند و این بازنگری ایجاب می‌کند که یک مربی براساس سند تحول بنیادین به عنوان مبنای تعامل بین معلم و دانش‌آموزان در کلاس نقش‌آفرینی کند.

حکیم‌زاده تاکید کرد: معلم راهبر تربیتی است و مدیر هماهنگ‌کننده، تسهیل‌کننده و راهبر کلان یک مدرسه است، ما ممکن است بتوانیم با سلطه‌طلبی به ظاهر اطاعت دیگری را فراهم کنیم و اما زمانی در نقش تربیتی خود موفق خواهیم بود که بتوانیم قلب‌های دانش‌آموزان را همراه خود بکنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان