//
کدخبر: ۲۰۳۷۹۴ //
رئیس خانه صنعت یزد:

پروژه‌های دکترا نیازهای صنعت یزد را برطرف نکرده‌اند

رئیس خانه صنعت یزد گفت: تاکنون حتی یک پروژه دکترا نبوده که واقعاً نیاز صنعت را برطرف کند.

پروژه‌های دکترا نیازهای صنعت یزد را برطرف نکرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌اکبر کلانتر امروز در دیدار با سرپرست و برخی معاونان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه دانش ما ضمنی نشده است، اظهار داشت: ۹۰ درصد دانش ما آینده‌نگری و آینده‌پژوهی ندارد.

وی تصریح کرد: تاکنون حتی یک پروژه دکترا نبوده که واقعاً نیاز صنعت را برطرف کند و دلیل آن هم حرف‌های ساده ای است که مطرح شده ضمن اینکه امروز بحث کارآموزی نسبت به گذشته، جدی گرفته نمی‌شود.

ضرورت ارائه مدل همکاری میان صنعت و دانشگاه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز در این نشست با تأکید بر حرکت به سوی ارائه مدل همکاری دانشگاه و صنعت و ارتباط مستمر آن‌ها، طرح فرصت کاری را برای صنعت مفید ارزیابی کرد و افزود: در طرح‌های قبلی سازوکار حضور دانشجو در صنعت به طور کامل تعریف نشده است.

محمدمهدی لطفی ادامه داد: به عنوان مثال در دوره‌های کارآموزی دانشجو به صورت مهمان بوده و یک بازه زمانی کوتاه فعالیت داشته است اما در طرح فرصت کاری زمان بیشتر است و دانشجو می‌تواند با مرخصی تحصیلی از دانشگاه وارد صنعت شده و مانند سایر افراد فعالیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: با وجود فرصت‌های ارائه شده از طرف دانشگاه و بسترسازی در صنعت می‌توان نقطه شروع را پیدا کرد و ظرفیت‌های پژوهشکده‌ها را در این راستا فعال کرد و گامی مؤثر برداشت.

لطفی همچنین با معرفی دفتر انتقال فناوری دانشگاه تصریح کرد: این دفتر می‌تواند برای تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت مؤثر باشد.

بهترین راه انتقال تکنولوژی صنعت مونتاژ است

عضو هیئت رئیسه و رئیس انجمن غذایی و دارویی دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه بهتر است از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم، گفت: بهترین راه انتقال تکنولوژی، صنعت مونتاژ است تا با استفاده از آن بتوانیم خودکفا شویم.

محمدحسن راسخی نژاد، حضور عضو هیئت علمی در صنعت را طرحی مناسب عنوان کرد و گفت: وقتی عضو هیئت علمی فرآیند صنعت را از نزدیک مشاهده کرده و مدتی در صنعت حضور داشته باشد، می‌تواند روش‌های فرایندی دیگری را برای صنعت پیشنهاد دهد و این حرکت، بسیار خوب است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان