//
کدخبر: ۲۰۳۱۲۱ //

معاون رئیس جمهور فردا به قزوین سفر می کند

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور فردا برای بازدید از روند احداث جاده رحیم آباد به کلاچای به استان قزوین سفر می کند.

معاون رئیس جمهور فردا به قزوین سفر می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر ماه گذشته خود به استان قزوین اعلام کرد برای بررسی وضعیت جاده در دست احداث رحیم آباد به کلاچای که به دلیل مشکلات زیست محیطی دچار وقفه شده دوباره به قزوین سفر خواهد کرد تا در مورد این طرح تصمیم گیری کنند.

نوبخت به تعهد خود عمل کرد و فردا پنجشنبه قرار است در سفر به قزوین از این جاده بازدید کرده و مشکلات مطرح شده در خصوص آن را از نزدیک بررسی کند.

طرح اتصال استان قزوین به شرق استان گیلان با احداث جاده قزوین- رحیم آباد به کلاچای با ۴۱ میلیارد تومان هزینه و ۱۵ درصد پیشرفت به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی با چالش روبرو شده است.

پروژه قزوین به رحیم آباد ۱۰۰ کیلومتر مسیر را کاهش می‌دهد و مسیر اصلی این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز شده و با عبور از روستاهای باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار می‌شود.

این پروژه در مرز استان گیلان پس از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سه‌راهی گرماب دشت شده و به موازات رودخانه پل رود پس از روستای لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم آباد می‌گذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم می‌شود.

احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر انجام شده و ۹ کیلومتر مسیر از قزوین به روستایمیزوج در مراحل پایانی است.

در طول مسیر پروژه «قزوین – الموت – کلاچای» در استان قزوین یک دستگاه تونل بزرگ، دو دستگاه تونل کوچک، ۳ دستگاه پل بزرگ و چندین دستگاه پل کوچک وجود دارد.

همچنین این پروژه دارای ۲ پل با شرایط خاص، ۵۶ پل آبرو و بیش از ۶ هزار متر دیوار حائل است.

این پروژه پس از چند سال و هزینه شدن بیش از ۴۱ میلیارد تومان در حال حاضر به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی و برخی ایرادات فنی و کارشناسی اعلام شده از سوی محیط زیست با توقف نسبی روبرو شده و در انتظار تصمیم مسئولان استانی و کشوری برای ادامه یا توقف پروژه است.

امید می‌رود سفر معاون رئیس جمهور به همراه استاندار، معاونان استانداری و مدیران راه و شهرسازی و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتواند گره گشای این طرح مهم جاده‌ای در استان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۱۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان