//
کدخبر: ۱۸۹۷۸۰ //

استاندار قزوین: نیازسنجی در اجرای پروژه های عمرانی ضروری است

استاندار قزوین با تاکید اولویت سنجی استان در تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: در اجرای بسیاری از پروژه هایی که امروز نیمه تمام باقی مانده است واقع بینی و نیازسنجی مورد نظر قرار داده نشده است.

استاندار قزوین: نیازسنجی در اجرای پروژه های عمرانی ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

 عبدالمحمد زاهدی امشب در جلسه با مسئولین استانی با اشاره به تعیین و تکلیف پروژه های نیمه تمام در استان گفت: در اجرای بسیاری از این پروژه ها نیاز سنجی مناسب صورت نگرفته است و در شرایطی که میتوانستیم اعتبارات را صرف نیازهای ضروری استان بکنیم در پروژه های نیمه تمام محبوس کرده ایم.

وی گفت: امروز استان قزوین به مجتمع فرهنگی و هنری نیاز دارد در حالی که این پروژه با مشکلات اقتصادی در سال های اخیر نیمه تمام و راکد باقی مانده است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مشکلات اعتباری سال هاست که در کشور وجود دارد و با گذر زمان بیشتر نیز شده است اما در این سالها مدیریت درست اعتبارات در تخصیص به پروژه ها آموزش داده نشده است.

زاهدی با انتقاد از ساخت پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری استان قزوین بیان کرد: در حالی که استان قزوین به یک مجموعه ورزشی سرپوشیده نیاز دارد در مقطعی از زمان اعتبارات زیادی را صرف ساخت پروژه ای کردند که از نظر منطقی برای استان ضرورتی نداشت و امروز نگهداری و تعمیر همین پروژه به یکی از چالش های استان تبدیل شده است.

وی افزود: مدیریت درست هزینه ها و عملکرد بهینه در محدودیت مالی توانمندی مورد نیاز مدیران امروز است که اگر در بسیاری از افراد وجود داشت ما امروز شاهد این حجم بالا از پروژه های نیمه تمام در کشور نبودیم که با مشکلات اعتباری مواجه باشیم.

استاندار قزوین گفت: از اعتبارات کشور تنها 15 درصد سهم استانهاست که این رقم در شرایط کنونی پاسخگوی اجرای پروژه های عمرانی استان و پروژه های سنگین نیمه تمام ما نیست.

زاهدی گفت: سدنهب امروز یکی از اولویت های ما در استان قزوین است چرا که بر اساس مطالعات انجام شده در صورتی که این سد در بارندگی های اخیر تکمیل شده بود میتوانست بیش از 80 میلیون متر مکعب آب برای استان قزوین ذخیره کند.

وی بیان کرد: همین سد نیمه کاره توانست در سیلاب اخیر از وقوع سیلی بزرگ در استان جلوگیری نماید.

استاندار قزوین عنوان کرد: در حالی که این سد یکی از پروژه های پر بحث در استان بود و مخالفان زیادی از هدر رفت اعتبارات در ساخت این سد سخن میگفتند نشان داده شد که ضرورت های امروز استان را میتوان با بررسی و مطالعه کارشناسی احصاء و اجرایی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان