//
کدخبر: ۲۰۲۷۸۴ //

معاون رئیس جمهور در قزوین: طرح توان افزایی سازمان های مردم نهاد در کشور اجرا می‌شود

معاون رئیس جمهور با اشاره به اجرای طرح توان افزایی سازمان های مردم نهاد گفت: اجرای این طرح می تواند به همسویی، جهت دهی و توان بخشی سازمان های مردم نهاد در کشور منجر شود.

معاون رئیس جمهور در قزوین: طرح توان افزایی سازمان های مردم نهاد در کشور اجرا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  عصر امروز در جلسه با فعالان سازمان های مردم نهاد استان قزوین شرکت کرد و اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد در تمام دنیا امروز مدیران کارزارهای اجتماعی و روزهای سخت جامعه هستند و در ایران نیز این سازمان ها به خوبی توانستند از پس وظایف اجتماعی خود برآیند.

وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد از گذشته به شکل غیر متمرکز و عناوین مختلف در کشور فعالیت خود را آغاز کرده بود و با راه اندازی سمن ها به این فعالیت ها رسمیت بخشیده شد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: امروز می‌تواناین سازمان ها را یکی از بالاترین و حساس ترین سطوح مشارکت در کشور نام برد که بخش قابل توجهی از فعالیت های اجتماعی جهت دار در این مسیر در کشور هدایت می شود.

ابتکار  از اجرای طرح توان افزایی سازمان های مردم نهاد در کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح می تواند به همسویی، جهت دهی و توان بخشی سازمان های مردم نهاد در کشور منجر شود و توانمندی های سمن ها را به حداکثر برساند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح با برگزاری کارگاه های آموزشی 4 روزه در برخی از استان های کشور در حال اجراست و امیدواریم هرچه زودتر شاهد نقش آفرینی سمن های این استان ها در جهت بخشی به افکار عمومی، شبکه سازی موثر و افزایش توانمندی های تخصصی آنها باشیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: قزوین با وجود سازمان های مردم نهاد فعال و موفق می‌تواند به خوبی در این زمینه در کشور فعالیت کند و در آینده نزدیک با برگزاری نشست منطقه ای سمن ها در قزوین بخش هایی از اجرای این طرح با سازمان های مردم نهاد مطرح خواهد شد.

ابتکار  بیان کرد: نقش زنان در این سازمان های مردم نهاد بیش از چیزی است که بتوان آن را بیان کرد چراکه امروز مشارکت اجتماعی زنان در کشور به طور قابلتوجهی افزایش یافته است.

این مسئول گفت: حضور زنان در اجتماع، افزایش تحصیلات زنان و اشتغال موفق زنان در کشور نمونه هایی از این موارد است اما باید قبول کرد هنوز دی بسیاری از عرصه ها زنان نتوانسته اند به حقوق خود دست یابند.

وی عنوان کرد: امروز بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و این در حالی است که واقعا خدمات به تناسب جمعیت برای جامعه زنان در کشور در نظر گرفته شده است و همین تبعیض و فاصله های ایجاد شده می‌تواند منجربه تحت الشعاع قرار گرفتن سایر فعالیت های موثر نیز باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: زنان امروز در جامعه نیازمند فضاهای امن، در دسترس و مناسب برای استراحت روزانه، ورزش و تفریح دارند که در بسیاری از موارد این حقوق از آنها گرفته شده است و قطعا گسترش این فضاها، توجه به اماکن ورزشی ویژه بانوان و ارائه خدمات رفاهی به این قشر از جامعه می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و مسائل حاشیه ای کمک کننده باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن همین تبعیض های آشکاری که در جامعه وجود دارد سبب ایجاد مقاومت در نسل جوان، حس سرکوب شده آزادی و واکنش های غیر معمول می شود که حل و فصل آن نیازمند زمان و برنامه ریزی تخصصی و کارشناسانه ایست.

وی تصریح کرد: عدالت جنسیتی امروز دغدغه بسیاری از فعالان اجتماعی در سراسر دنیاست و مختص کشور ما نیست چرا که مصادیق عدم رعایت عدالت در این گونه موارد در هر شرایطی می‌تواند بروز و ظهور پیداکند اما مسئله مد نظر ما رسیدن به تعالی خانواده و زن سالم و شکوفاست که بتواند سکان خانواده را به کشتی سعادت و هدایت راهنمایی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان