//
کدخبر: ۲۰۱۹۳۸ //
معاون دادستان کرمانشاه اعلام کرد:

استفاده از هویت جعلی به قصد سوء استفاده در فضای مجازی جرم است

معاون دادستان کرمانشاه در حقوق عامه گفت: استفاده از هویت جعلی در فضای مجازی به قصد سوء استفاده و ضرر و زیان به حیثیت دیگران جرم محسوب می شود.

استفاده از هویت جعلی به قصد سوء استفاده در فضای مجازی جرم است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن ایمانی مقدم با بیان اینکه استفاده از نام مستعار در فضای مجازی به لحاظ قانونی جرم نیست، اظهار کرد: البته اگر این موضوع سبب شود افرادی خود را به جای دیگران معرفی کنند و موجب ضرر و زیان به حیثیت افراد شوند، به گونه ای که باعث از دست رفتن اطلاعاتی باشد که فرد واقعی نمی‌خواهد آن اطلاعات در فضای مجازی منتشر شود، پیگرد قانونی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین صرف اینکه با نام مستعار وارد فضای مجازی شویم جرم نیست اما اگر جعل و سرقت هویت دیگران صورت گیرد مشمول جرم خواهد بود.

معاون دادستان کرمانشاه اضافه کرد: زمانی که در فضای واقعی با افرادی مواجه می شویم که به ما دروغ می‌گویند و در معاملات ما غش ایجاد می شود بحران فردی و هویتی فرد تلقی شده و به عبارت دیگر آن فرد از هویت دیگری برای فریب استفاده کرده و یا با از اطلاعات دیگران بر علیه آن‌ها سوء استفاده می کند.

وی با بیان اینکه این حساسیت در فضای مجازی وجود دارد، تاکید کرد: بسیاری از افراد با استفاده از نام افراد مشهور مانند ورزشکاران و بازیگران هویت جعلی برای خود ایجاد می‌کنند که جرم محسوب می‌شود که بیشتر موارد سرقت هویت برای سوءاستفاده‌های مالی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان