//
کدخبر: ۲۰۱۵۷۷ //

تهدید ریزگردها در قم جدی است

کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با بیان اینکه تهدید ریزگردها در قم جدی است، گفت: این نهاد برای رفع تهدیدهای گسترش بیابانی شدن قم با اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی پیشگام است.

تهدید ریزگردها در قم جدی است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود روح الله پور عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های بیابان‌زدایی در قم، اظهار داشت: در حال حاضر جهت وزش باد به صورتی است که گرد و غبار در شهر کمتر قابل مشاهده است اما باید بدانیم تهدید ریزگردها در قم جدی است و هم چنان این خطر در کمین قم است.

وی با تبیین امنیت فراتر از آنچه که در اذهان عمومی قابل تصور است، تصریح کرد: ابعاد امنیت مقوله‌ای خارج از مرزهای شهر قم است و بحث بیابانی شدن قم مسئله‌ای است که می‌تواند مرزهای امنیت را جا به جا کند.

کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با تأکید بر اینکه مسئولان امروز خطر بیابانی شدن قم را مسئله‌ای جدی و قابل اهمیت می‌دانند، گفت: تمام مسئولان ذیربط بر ضرورت اجرای پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی و آبخیزداری تأکید ویژه دارند.

وی با بیان اینکه خطر گسترش بیابان تنها به قم ختم نمی‌شود، گفت: در این راستا عزمی ملی لازم است تا دریاچه‌ها حیات دوباره پیدا کنند و حق آبه ها به آن‌ها بازگردد.

روح الله پور اضافه کرد: در صورتی که تعادل مناسبی در چرای دام‌ها و مشاغل مردم در این حوزه صورت نگیرد، بیابان‌ها حفظ و تثبیت خاکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به رسالت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، گفت: حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی و مقابله با تهدیدهای پیش‌روی مردم از جمله وظایف این اداره کل در مقابل تهدید بیابانی شدن قم محسوب می‌شود.

کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیر داری استان قم با اشاره به ذهنیت نادرستی که متأسفانه در ذهن برخی بومینشینان وجود دارد، گفت: اداره کل منابع طبیعی استان قم به بهانه اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی و به عنوان نماینده دولت به دنبال تصرف مناطق نیست و تنها با هدف کمک به مردم در این زمینه اقدام می‌کند.

روح الله پور با اشاره به ضرب المثل پیشگیری بهتر از درمان است، اذعان کرد: پیش از انجام هر نوع توسعه‌ای ما باید به دنبال پیشگیری از تهدیدها و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان