//
کدخبر: ۱۹۵۵۰۵ //

مدیرکل تعاون و کار استان قم: نرخ بیکاری در سال ۹۷ کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۱۰.۸ بوده که نسبت به سال ۹۶ حدود یک دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون و کار استان قم: نرخ بیکاری در سال 97 کاهش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی کاویانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان قم افزود: نرخ بیکاری در کشورمان در سال ۹۷ حدود ۱۲ درصد بوده، ضمن اینکه نرخ مشارکت استان در سال گذشته ۳۵.۲ و نرخ مشارک کشور ۴۰.۵ بوده است.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌های اجرایی در راستای سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در سال گذشته با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، نزدیک به ۱۵ و ۶۰۰ شغل ایجاد کردند که خوشبختانه بیش از ۵ درصد فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.

مدیرکل تعاون و کار استان قم با بیان اینکه در سال گذشته از محل تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی به ۳۳۰ طرح با اشتغال یک هزار و ۶۶۷ تن تسهیلات ارائه شده است، اظهار داشت: در سال ۹۷ به ۶۲۵ طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۶۶۷ تن نیز بیش از ۶۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی همچنین بر ضرورت بازنگری در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تأکید کرد و گفت: در سالهای گذشته تعداد کمی از فارغ التحصیلان به دلایل گوناگون از طرح کارورزی استقبال کرده اند، اما طرح مهارت آموزی در محیط کار مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفته است.

کاویانی در پایان تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاری و وضعیت واحدهای تولیدی و مواد اولیه در استان قم و تلاش برای ثبات در بازارهای پولی و مالی و افزایش قدرت خرید مردم و همچنین جذب گردشگران، از جمله عواملی است که شاخص‌های بازار کار را به خوبی تحت تأثیر قرار می‌دهند.

توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای دستیابی به اشتغال پایدار ضروری است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت طرح مهارت آموزی در محیط کار، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۵۰ نفر مهارت‌های حرفه‌ای در ۱۴۹ رشته را فراگرفتند، اما امسال به دلیل راه اندازی سامانه‌ای که نیازمند تأیید اداره کل تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون و کار است، این میزان صفر بوده است.

احمد عطارنیا بر ضرورت تشکیل شورای مهارت استان قم ذیل کارگروه اشتغال تأکید کرد و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارجویان به شدت نیازمند دریافت دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی، مهارت‌های کارآفرینی و مهارت‌های عمومی هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نیازهای آموزشی خود را ارائه و امکانات و ظرفیت‌های خود را برای توسعه مهارت آموزی در استان اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: هر شغلی که ایجاد می‌شود، باید کسب مهارت آن نیز پیش بینی شود، از این رو توسعه و ارتقا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای دستیابی به اشتغال پایدار بسیار مهم و ضروی است.

کارگروه اشتغال استان قم با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۵۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان