//
کدخبر: ۱۹۹۳۷۳ //

کلنگ زنی بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب کشور در یزد

بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب کشور با وسعت هزار و 200 هکتار با حضور مسئولان استان یزد در منطقه کاریزلند یزد کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب کشور در یزد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم کلنگ زنی بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب کشور شامگاه شنبه با حضور استاندار، شهردار و فرماندار یزد و نیز جمعی از اعضای شورای شهر یزد و مسئولان استان در منطقه کاریزلند یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی در این مراسم، بابیان اینکه این پروژه سرانه فضای سبز یزد را به‌طور چشمگیری افزایش خواهد داد، افزود: این پارک با امکاناتی که برای آن در نظر گرفته‌شده نگین درخشان ایران در مرکز کشور خواهد بود که می‌تواند موردتوجه گردشگران نیز قرار بگیرد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه این پارک طبیعی در نوع خود در کشور کم‌نظیر خواهد بود و نقش مؤثری در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان یزدی ایفا خواهد کرد، از تلاش‌های موسسه کوثر و شهرداری و تمام دستگاه‌ها ذی‌ربط برای رسیدن این پروژه به نقطه شروع قدردانی کرد.

غلامرضا پور فلاح، مدیرعامل موسسه کوثر نیز در این مراسم بابیان اینکه این پارک در سه فاز طراحی و نخستین پارک مرکز و جنوب ایران به لحاظ وسعت است، افزود: این مجموعه با سه شهرستان اشکذر، تفت و یزد ارتباط دارد و با مشارکت شهرداری یزد احداث خواهد شد.

پور فلاح با اشاره به اینکه آب موردنیاز فضای سبز این مجموعه از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب یزد تأمین خواهد شد و سیستم قطره‌ای برای آبیاری فضای سبز این مجموعه هزار و ۲۰۰ هکتاری در نظر گرفته‌شده، تصریح کرد: با راه‌اندازی این پارک، سرانه فضای سبز به ویژه در مرکز استان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل موسسه کوثر اضافه کرد: با نظر استاندار یزد مقررشده فعلاً در این منطقه، یک فضای مقدماتی برای استفاده شهروندان در نظر گرفته شود تا بعدها با انجام مطالعات جدی‌تر و کارشناسی‌تر، پارکی بزرگ، زیبا، دارای امکانات متنوع و فراخور نیاز مردم یزد و گردشگران داخلی و خارجی احداث شود.

در این مراسم کلنگ احداث این مجموعه هزار و ۲۰۰ هکتاری توسط استاندار یزد به زمین خورد.

گفتنی است موسسه کوثر، موسسه ای خیریه و عام‌المنفعه است که برای حل معضل آب استان یزد تشکیل‌شده که به‌صورت خصوصی تحت نظارت دولت فعالیت می‌کند و ریاست هیئت امناء بر عهده استاندار وقت می‌باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان